Ga naar inhoud

[Aankoop] Moederbord + Geheugen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ja maar als je nou even een logitech optische koopt heb je ook geen last meer ervan dattie na 6 maanden afgeragd is, als weet ik natuurlijk niet hoe jij muist ;) Ik heb nog steeds een Razer Boomslang 1k waar ik bestwel tevreden mee ben en, hij is nog niet kapot gegaan :D Maar ik betwijfel idd of je met 1 logitech muis 7 sweexen kan halen om het maar even zo uit te drukken :)
Link naar reactie
[quote:2ae6b658d1="CV"]Ja, de 2500+ is erg aan te raden, die van mij doet 2300Mhz op het standaardvoltage en hij haalt met gemak 2500Mhz. Heeft zelfs al gedraaid op 2750Mhz met een vapo :lol:[/quote:2ae6b658d1] Mja, goedkopere processoren doen het ook goed hoor, mijn xp1700+ hoeft pas meer voltage na 2400MHz... Gewoon met een 28Db papst fannetje erboven. 8)
Link naar reactie
Even een vraagje. ik heb nu 2x256 MB PC2100 geheugen in mijn PC zitten. Maakt het wat snelheid betreft veel uit als ik dit vervang voor 2xPC 2700 geheugen. En dan doel ik voornamelijk op het openen van programma's en switchen van pagina's op het internet? Of zeggen jullie van, dat is de moeite van het geld eigenlijk niet waard? Zo.n leek als dat ik ben, kwam ik er vanavond pas achter dat er sneller geheugen in mijn PC kon, vandaar deze vraag.:)
Link naar reactie
[quote:be67a57f4d="BA"]Ligt aan de rest van je hardware, als je een AthlonXP op 133 Mhz hebt dan schiet je er niet veel mee op. Bij een AXP 166 Mhz FSB of P4 dan schiet je er wel wat mee op. Maar dan ook alleen nog maar in games, in desktopuse merk je het niet.[/quote:be67a57f4d] Okee, in mijn geval zou het dus niet echt een gigantische snelheidsverbetering opleveren. Het gaat om een AMD2400+ en ik heb er vorige week gelijk 2 reepjes PC2100 bijgekocht, maar ineens zag ik in de bios dat mijn moederbord sneller geheugen ondersteunt.{133 en 166} Als ik het van tevoren had geweten dan had ik natuurlijk PC2700 gekocht, maarja, het is helaas niet anders. :wink: Maargoed, ik hoef dus niet noodzakelijk 95 Euro uit te geven voor iets sneller geheugen. Daar ben ik in ieder geval blij om.:) En Games speel ik toch zeer zelden. En bedankt. 8)
Link naar reactie
Samsung chips zijn leuk tot 200-210 Mhz, wil je naar 230 tot 240 Mhz dan moet je winbond BH5 hebben. De nieuwere speiing is CH5, maar die doet het atm nog wat minder. Die hebben volgens corsair de vervelende eiogenschap een on chip voltage regulator te hebben, dus daar 3V doorheen jagen heeft geen nut, omdat de chip zelf dan toch op 2.5 loopt.
Link naar reactie
hoe kun je zien welke geheugenchips erop zitten, in op de meeste onlien shops of blaadjes staat dat er niet bij! welke gebruikt Kingston eigelijk wouw binnekort zon stick met HyperZ en ValueRAM (<weet iemand wat dat eigelijk betekent?) kopen (PC3000) en hoe is het met Geil ( :D ) en Major 3rd gebruiken die goede chips zijn ook niet de goedkoopste en ik wil wel waar voor m'n geld!
Link naar reactie
Er zijn BH5 en CH5 chippies.... Probleem met de CH5 versie is dat die een onboard Vdimm regulator hebben, en Vdimm opschroeven dus nagenoeg niet helpt. CH5 suxors dus eigenlijk.... maarja aan de andere kant doet mijn DDR433 wel DDR480, maar dan ook niks voorbij dat. Ze hebben gewoon de goede geselecteerd, net als bij PC4000. OCZ - CH5 Geil - CH5 Corsair - CH5/BH5 Mushkin - CH5 Kingston HyperX - CH5/BH5 Twinmos - BH5/CH5 Deze gebruiken voor zover ik weet de winbond chips. Types die ik er achter gezet heb kloppen volgens mij, maar kunnen net zo goed al weer anders zijn, dit is wat ik zo even heb kunnen vinden. Voor echt goede resultaten kan je het beste BH5 nemen, maar het is dus vaak random wat waar op zit. Wel weet ik dat BH5 inmiddels wel weer in productie is. Met CH5 zit je over het algemeen dus ook wel goed, al kan je vaak niet al te ver over de rated speed heen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...