Ga naar inhoud

[Aankoop] Moederbord + Geheugen


Aanbevolen berichten

Eindelijk weer terug van vakantie, 7 weken in de hitte, kom ik hier, is het ook warm, tsss, ik hoorde al de electriciteits problemen door de hitte enzo, nouja zeg, dit is toch echt wel nederland of niet soms ? :) Grappig detail: Mijn mobieltje heeft een tripje in de wasmachine overleefd, mijn moeder deed per ongeluk de broek waar hij in zat in de was zonder em te checken.. Anderhalf uur in de wasmachine, gewassen en daarna in de droogtrommel gegaan. Na een dagje drogen in de zon deed ie 't weer perfect.. :D Het gaat hier om de Nokia 5210 [img:3fb14b2a96]http://www.belcompany.nl//FOTOF/120046.img[/img:3fb14b2a96] Naast het in het water houden, ver weg gooien en tegen de muur smijten kan hij dus ook in de wasmachine, even dat je het weet! :lol: Nouja, het ging eigenlijk om 3 vraagjes, ik heb in de vakantie geld verdient en moet het natuurlijk nu weer dringend uitgeven. Aangezien ik al een tijd snak naar DDR geheugen ipv SD ga ik dus een nieuw mobo kopen en nieuw geheugen. Vraagjes: 1) Welk(e) merk(en) moederbord(en) is/zijn makkelijk over te clocken en kwalitatief goed? 2) Welk geheugen kan ik het beste nemen, PC2700 of PC3200, en dan van welk merk? Mijn systeem: - AMD XP 1800+ - MSI Gef. 4 Ti. 4400 OC'd - 512 MB SDRam - MSI K7T Turbo 2 mobo Dit is volgens mij alles wat nodig is om goed advies te geven toch? Anders post ik er later wel info bij.
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Mobo, Abit NF7 Rev 2.0, heeft alle opties voor overklokken en doet het ook nog aardig. Als je echt ver overklokken wilt dan is PC3200 of PC3500 OCZ, Corsair oid aan te bevelen. Alleen wat voor CPU heb je? Met een Palomino 1800+ zal je niet zo heel ver komen, misschien voor een paar centen ook een 2400+ erbij?
Link naar reactie
[quote:52faf6a8f8="CV"]Ja, de 2500+ is erg aan te raden, die van mij doet 2300Mhz op het standaardvoltage en hij haalt met gemak 2500Mhz. Heeft zelfs al gedraaid op 2750Mhz met een vapo :lol:[/quote:52faf6a8f8] ik heb sinds kort de 2400+, maar ik heb een Asus a7v8-MX moederbprd, en daar zitten op het moederbord alleen maar switches om de FSB te bepalen. Namelijk 100MHZ, 133.33mhz, en 166.67mhz. En dat zijn de enige instellingen die ik heb. Ik vind het verder helemaal geen probleem hoor, want ik was toch niet van plan om permanent over te klokken. Maar ik had wel een keer graag gezien hoever ik met de 2400+ kon komen. Dat is het enige minpunt van het moederbord wat ik over het hoofd heb gezien. Maar voor de rest loopt deze PC als een trein.:)
Link naar reactie
// BA Echt ver overclocken niet, maar zegmaar gewoon wat experimenteren dus ik denk dat ik voor de DDR PC2700 ga aangezien 3200 niet echt veel winst gaf t.o.v 2700 of zit ik hier mis? Nieuwe processor komt er nog niet van .. :S Misschien als het geld met bakken uit de lucht zou komen maar nu nog niet iig. // Nightfire Ik dus dat ik nog geen nieuwe proc erin dump ookal is het misschien nu zonde om dat niet te doen, maar anders heb ik helemaal geen geld over.... :) // De Geest Van Oirlo Hmm, een budget, ik zou denken voor Geheugen + Mobo 200 - 300 euro. // Marcel Is die abit goed qua prestaties en kwaliteit? En heeft ie ook sATA en obLan enzo? Ennuh, over de koeler, denk dat ik toch maar de waterkoeling houd hoor ;)
Link naar reactie
De Abit NF7-S 2.0 is een erg goed mobo, eigenlijk het beste amd mobo dat je op dit moment kunt krijgen. Dit vanwege de gegarandeerde goede overkloks. (Ik haal 232Mhz fsb net als RD ipv 166Mhz). Ook heeft het moederbord SATA raid, onboard lan, en soundstorm (te vergelijken met een Audigy 1 kaart) Als je echter niet veel wil overklokken kan je ook voor de Asus A7N8X Deluxe gaan, dit is ook zeker een goed mobo, klokt wat minder over, maar verder ook een erg goed bord met alle extras.
Link naar reactie
Ja, dat zou ik wel doen. Je hebt immers altijd nog een bank over om uit te breiden en het levert toch wel wat extra performence op. Tja, als je maar 2 USB apparaten hebt is het dus geen probleem. Je kunt gewoon alles hangen waar het hoort natuurlijk, muis/ramplank op de PS/2 en printer op parallel dus, dan heb je al snel genoeg aan 2 USB.
Link naar reactie
Er zitten 4 USB 2.0 poorten op (ik heb dit moederbord) 2 op de achterkant van het moedebord waar ook alle andere aansluitingen zitten en 2 op een extra "header" zoals ze dat noemen. check de specs ook nog maar eens als je me niet geloofd: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/mb_spec.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=NF7-S Als je aan 4x USB 2.0 te weinig hebt kan je altijd nog een USB 2.0 hubje kopen.
Link naar reactie
// Marcel Oke bedankt, nu nog even zoeken waar ze de geodkoopste Samsung dimmetjes hebben :) Ennuh, ik heb sinds een tijdje een Logitech Internet Navigater SE (de zwarte) met USB aansluiting, alleen als ik nu samen met iemand een spel speel kan minder toetsen indrukken dan voorheen op mijn oude (ps2) toetsenbord. Ligt dit aan het toetsenbord of fix ik dit door em op de ps2 poort te zetten? // Dragon Extra Header? Is dat zo'n dingetje die je in de achterkant vast schroefd waarmee je er nog 2 bij krijgt? Zegmaar op de plaats van een PCI kaartje?
Link naar reactie
[quote:750862dd68="Hercul3s"] // Dragon Extra Header? Is dat zo'n dingetje die je in de achterkant vast schroefd waarmee je er nog 2 bij krijgt? Zegmaar op de plaats van een PCI kaartje?[/quote:750862dd68] Zoals Marcel al aangeeft is die Header inderdaad het gene wat je hierboven omschrijft. Deze methode wordt bij erg veel moederborden toegepast.
Link naar reactie
// Marcel Ik heb eerder zo'n soort toetsenbord gehad en dat komt de naam ramplank wel goed van pas, veel merkloze typen zoo hard en das nou niet echt relaxed. Deze logitech vind ik tot nu toe het lekkerste toetsenbord :) -- Misschien ga ik voor de abit maar het lijkt me ook wel handig om al 4 usb poorten te hebben, maarja, toetsenbord op ps/2 zetten kan idd ook nog wel als ik echt ruimte tekort krijg, en met de onboard lan heb ik ook al weer wat meer ruimte :D Nouja, ik zie nog wel even, thnx iig
Link naar reactie
Ik heb toetsenbord (?8) en muis (?3) beide van Sweex en het werkt allemaal prima hoor, leuke multimedia knoppies, deze heb ik erg handig benut namelijk (zie [url=http://wiki.nedlinux.nl/index.php?page=xmodmap] hier[/url]). Typt erg lekker moet ik zeggen, de muis is van wat mindere kwaliteit natuurlijk, het is dan ook al mijn tweede (eerste was na 6 maanden brak), maar het is allemaal lekker simpel en als het kaduuk is kun je zo een nieuwe halen. Ik kan voor het geld van 1 logitecht USB muis ongeveer 7 van deze muizen kopen :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...