Ga naar inhoud

Dood?


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn PC gewoon afgesloten, maar als ik hem nu wil [b:be11d7e795]opstarten [/b:be11d7e795]gebeurd er nix alleen lange [b:be11d7e795]pieptonen[/b:be11d7e795] achtermekaar. Heb hem opengemaakt, en alles eens aangeduwd. Het ledje van [u:be11d7e795]moederbord[/u:be11d7e795] (Celeron, (Asus, Pentium 3) 1000Mhz) brandt wel, Ik moet mijn opdracht voor school inleveren over 2 weken en kan niet meer aan mijn bestanden. Het staat wel op een andere harde schijf dan waar windows xp op geinstalleerd is. Is mijn moederbord misschien dood? Of mijn [u:be11d7e795]harde schijf [/u:be11d7e795](Fujitsu 4,3GB) waar windows vanaf opgestart moet worden? Mijn nieuwe harde schijf is een Maxtor, 80GB. Er zit nieuw intern geheugen van 256k in... Als ik weet waar het aan ligt kan het misschien nog op tijd opgelost worden... [b:be11d7e795][u:be11d7e795]HELP AJB! [/u:be11d7e795][/b:be11d7e795]Mijn toekomst hangt hier vanaf! Echt waar! Ik ben wanhopig, hoop dat iemand mij snel kan helpen... :cry:
Link naar reactie
[quote:f61124a5ac="Belg"]In het boekje van je moederbord staat wat die piepjes betekenen. meestal is memory lang lang lang lang lang lang lang lang 8 x dus.[/quote:f61124a5ac] Heb het boekje niet meer. Dit moederbord zit er in vanaf Februari 2002. De piepjes zijn lang en blijven aanhouden, tot je de computer weer uitzet... Kan het ook de voeding zijn?
Link naar reactie
http://www.computerhope.com/beep.htm Wat de precieze oorzaak is hangt dus af van de BIOS die je hebt. Maar dan nog: veelal heb je dan toch weer keuze uit verschillende oorzaken. Losse (video\geluids)kaart? Voeding? Verrot geheugen? Je mobo naar de filistijnen? Kabel losgesprongen? Tja, ga er maar aanstaan. Gezien je haast met je werkstuk, zou ik daar nu niet te veel over piekeren. Haal die schijf eruit en sluit 'em aan op een andere PC. Dan kan je in ieder geval bij je data en je werkstuk afmaken. Tip: maak ALTIJD backups. Slaap je ook wat rustiger... :D
Link naar reactie
[quote:7db3fc8d8b="Judith82"] De piepjes zijn lang en blijven aanhouden, tot je de computer weer uitzet... Kan het ook de voeding zijn?[/quote:7db3fc8d8b] De voeding is uitgesloten; tenminste..... dat heb ik nog nooit meegemaakt dat de BIOS gaat piepen als de voeding kapot is. Als je zeker weet dat het lange piepjes zijn............ dan zou Belg nog wel eens gelijk kunnen hebben. Ff op zoek naar geheugen uit een andere pc dus.
Link naar reactie
TS, je schrijf dat er nieuw memory inzit. Is het probleem daarna ontstaan? Haal anders dat nieuwe memory er eens uit, zodat je weer in de oude situatie bent. Was dat nieuwe memory een vervanging of uitbreiding? In het laatste geval, gewoon even die strip van 256Mb eruit halen, en dan je pc starten. Kijk ook even of er vuiligheid of stof in de memory-sockets zit. Daar kunnen je onderdelen ook niet zo goed tegen. Stof=statische electriciteit.
Link naar reactie
[quote:2515ade7b7="BA"]Een papiertje waarop de POST codes staan uitgelegd. Hier staan er ook een aantal: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml[/quote:2515ade7b7] Fout. Dat is een PCI insteekkaart die het postnummer geeft waarop de pc stopt. Daar kan je dan het getal vanaf lezen wat correspondeerd met de hardware fout.
Link naar reactie
[/quote] Heb het boekje niet meer. Dit moederbord zit er in vanaf Februari 2002. De piepjes zijn lang en blijven aanhouden, tot je de computer weer uitzet... Kan het ook de voeding zijn?[/quote] Lange piepjes die blijven aanhouden duiden meestal op een defekte koelerventilator. Draait de fan van de CPU nog ? Zit de stekker ervan nog goed ingeplugt ? Eddy
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...