Ga naar inhoud

DDR 400. Ik kom er niet echt achter


Aanbevolen berichten

[quote:e9d9ff4c63="Ruudfeen"][quote:e9d9ff4c63="Nightfire"]DDR 400 betekent dat het op 400 Mhz draait, effectief dus 200 Mhz[/quote:e9d9ff4c63] Ik denk dat je dat andersom bedoelt :) verder staat er ook best wat over in de faq[/quote:e9d9ff4c63] Ach ja, stom van mij, ik bedoelde het natuurlijk zo. DDR400 is dus dat het op 200 MHz draait, en dat ik 400 Mhz effectief.
Link naar reactie
Ik heb het even snel opgezocht en volgens mij ondersteunt ie alleen PC1600 en PC2100, dwz er kan wel sneller geheugen in, maar dat heeft zo goed als geen effect. Het belangrijkste is eigenlijk dat je geheugen syncroom loopt met de snelheid van je FSB. Dus als je bijvoorbeeld een 2000+ is, levert het vaak de beste performence op als je PC2100 geheugen hebt (of lager geklokt PC2700, etc natuurlijk) en als je een 2500+ hebt, levert PC2700 dus vaak de beste prestaties op.
Link naar reactie
In dat opzicht idd wel, hij benut lang niet alle bandbreedte van FSB. Die 2.1mb is overigens een theoretisch maximum (net als de FSB speed) hij krijgt dus in werkelijkheid veel minder data van het geheugen. Wel krijgt hij ook nog data via de AGP en ook nog indirect van de PCI etc (daar zit naast de Northbridge ook nog de Southbridge tussen). Echt vervelen zal hij zich dus nu ook weer niet doen hoor :P
Link naar reactie
Goed, ik heb Sisoft Sandra gebruikt. Geheugenbench gedraaid en waar komt ie mee ?: -Chipset Chipset: Intell coorp. 82845MP Brookdale host-hub interfacebridge (80-step) FrontSideBus speed: 4 x 100 Mhz (400Mhz datarate) (nou komt het): Maximum Bandwith: 3200 Mb/sec. (estimated) En bij "Logical/Chipset Memorybanks" staat: onder kopje "maximum memory bus bandwith: 2128 Mb/sec (estimated) Sisoft geeft tevens aan dat mijn geheugen 1923 Mb/sec. uitvoert. 2 vraagjes: 1. Betekent dit als ik een reepje (Samsung) geheugen van PC3200 koop, hij ook de maximale dataoverdracht aankan van 3.2 gb/sec ? Dit, in tegenstelling wat eerder geschreven of opgezocht is in deze draad ? 2. Levert dit aanzienlijke prestatiewinst op (voor weinig) ?
Link naar reactie
Dat is de FSb, dus naar je CPU toe, en niet naar je geheugen. Daar maak je dus wel gebruik van, alleen je geheugen niet omdat die geen bredere bus naar de chipset ondersteund. Dus: [b:72071219ce]CPU[/b:72071219ce] ===> 3200 MB/s ===> [b:72071219ce]Northbridge[/b:72071219ce] <=== 2100 MB/s === [b:72071219ce]Geheugen[/b:72071219ce]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...