Ga naar inhoud

beste plaats om fans te plaatsen?!


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een oude pc [(P1 133Mhz) die door bepaalde verdachte omstandigheden :roll: na 7 jaar trouwe dienst de geest heeft gegeven] uit elkaar gehaald. Nu heb ik er nog een fan uit kunnen redden die ik in mijn nieuw systeem wil installeren. Dit systeem heeft al de fan van de voeding, cpu en VGA kaart + een blowhole vooraan met nog een extra fan. Ik heb nog twee blowholes in het zijpaneel. De fan vooraan blaast lucht naar buiten, is het dan best dat ik die oude fan lucht laat binnen trekken of ook naar buiten blazen? Ik veronderstel binnen trekken zodat een lucht stroom over de HD komt?!
Link naar reactie
"De fan vooraan blaast lucht naar buiten" "vooraan" is dat bij je cdrom/hd?? Als dat zo is doe je het verkeerd, vooraan moet je zo laag mogelijk lucht inlaten (zuigen) en achteraan zo hoog mogelijk lucht uitlaten (blazen). Een blowhole boven je CPU moet natuurlijk inlaat zijn!! Idealiter gaat de luchtstroom dus van je HD naar je CPU naar je voeding naar buiten. Met als extra pad eventueel van je blowhole naar je CPU.
Link naar reactie
De fan vooraan is idd de fan bij mijn hd en die blaast momenteel lucht naar buiten. Maar die extra (oude) fan zuigt lucht naar binnen (ook onderaan in de kast). Krijg je dan niet het zelfde principe; fan in het zijpaneel zuigt lucht naar binnen die 1. naar boven gaat via CPU en naar buiten via PSU 2. naar buiten gaat langs de hd via de fan vooraan
Link naar reactie
[quote:7ae01cb26d="BA"]Mja ik betwijvel of je het verschil merkt, als je overdruk hebt wordt de hete lucht sneller uit de kast gedrukt, is om het even.[/quote:7ae01cb26d] dat betwijfel ik, meestal zitten de openingen van een kast een beetje onderin, eerder wordt de koele lucht weggedrukt vrees ik en heeft zo'n fan dus totaal geen zin
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...