Ga naar inhoud

welk moederbord/chipset kopen?


Aanbevolen berichten

een vraag die vast wel vaker gesteld wordt. ik ben nu wat aan het lezen maar het is lastig om nou precies te vinden waarom ik een bepaald moederbord zou kopen. mijn toekomstig system wordt vermoedelijk een althon xp 2500/2600 met 512 mb ram en als het kan sata. video zeker niet onboard, wordt ati 9600 denk ik en geluid mag onboard, kwaliteit merkt ik toch niet, de onboard geluidschip moet alleen niet problemen geven (vriend heeft steeds driver problemen met een asus nforce mobo en onboard geluid). nu zat ik bij asus te kijken en zie dan wat moederborden staan met verschillende chipsets. maakt het nou nog uit of je een via/sis/nforce chipsetmoederbord neemt of niet? ik las iets dat via goed met amds werkte, maar dat artikel was al redelijk oud. is asus uberhaupt een goed merk of ......?
Link naar reactie
Het beste kun je, zoals je ook in andere topics kunt lezen, een nForce2-bordje kopen. Ik heb goede ervaringen met Epox, maar minder met Asus(al zijn de nForce2 borden in orde...). Een Epox EP-8RDA3+ heeft sata en ik d8 ook Soundstorm, maar weet het niet zeker. Die heb je al voor 108 Euro. de Abit NF7-S is ook niet verkeerd, en is ongeveer net zo duur. Ik zou de 2500+ pakken, omdat die zeer goed overclockbaar is.
Link naar reactie
[quote:4613a65ac5="boneyard"]video zeker niet onboard, wordt ati 9600 denk ik [/quote:4613a65ac5] waarom een 9600?? je kunt veel beter kijken naar een 9700 of 9800 SE bijvoorbeeld. Als je goed zoekt zul je ook nog eens SE versies vinden die makkelijk om te vormen zijn tot 9800 PRO kaarten 8) verder sluit ik me aan bij de anderen wat betreft mobo, cpu en mem keuze.
Link naar reactie
[quote:0a6019cce9="turbulence"]Als je goed zoekt zul je ook nog eens SE versies vinden die makkelijk om te vormen zijn tot 9800 PRO kaarten 8) [/quote:0a6019cce9] Zo makkelijk gaat dat niet, er is een hack voor maar ik heb nog niemand gezien waar het goed mee werkte. Je kan beter een Radeon 9800 non-pro non-SE kopen.
Link naar reactie
nee ok, my bad, idd makkelijk is het NOG niet :oops: maar ik weet het niet, denk dat er straks wel weer iemand zo handig is om het toch te doen zit met verwachtingen een topic @ got te volgen, waar iemand ook bezig is met het omvormen van een SE. wat ik begrepen heb dat er 2 versies zijn, met 128 en 256 bits mem. nu kun je alleen die 256 bits omvormen, de 128 bits versie deed het niet of nauwlijks, alleen maar checkers e.d.... zelfs solderen hielp niet. Eynstein heeft zelfs bij hun kaarten staan dat het hier om de 256 bits versie gaat.. zal binnenkort bestellen en eens zien of het werkt.. anders maar weer op marktplaats 8)
Link naar reactie
waarom geen 9800? nou die is nogal wat duurder, ik vind zo'n 200 euro meer dan genoeg voor een videokaart. overklokken gaat toch niet gebeuren :) dus dan blijft een 2600 de beste keus voor mij. bedankt voor de moederbord tips, ik zal eens naar de plankjes kijken. nforce is dus eigenlijk altijd beter dan een via chipset moederbord?
Link naar reactie
wat is schreef waren twee reacties, niet helemaal duidelijk, ik zal het nog eens proberen :) de eerste reactie is als antwoord op de mensen die vroegen waarom geen ati radeon 9700/9800, ik dacht dat die veel duurder waren dan een 9600 pro. nu zie ik mensen zeggen dat dat niet zo is (met name 9700 zo te zien) dus zal ik daar nog eens naar gaan kijken, bedankt voor de tip. [edit] ik heb dus even op pricewatch van tweakers.net gekeken en vind eigenlijk geen goedkopere radeon 9700 dan radeon 9600. 9700 zit rond de 250 euro (ja 1 winkel met 199, maar dat moet haast wel een fout zijn) en 9600 pro rond de 200 euro. [/edit] de tweede reactie was voor de mensen die zeiden dat een ahtlon xp 2500 beter keuze zou zijn omdat je die beter kan overklokken. aangezien ik toch niet aan overklokken ga beginnen is volgens mij het prijsverschil tussen de 2500 en 2600 niet genoeg om niet een 2600 te nemen. nu zie ik ook nog iemand praten over het overklokken van een videokaart en daar ga ik ook niet aanbeginnen inderdaad :) ik zou ook nog graag wat reacties horen over het verschil tussen nforce, via en sis. is nforce gewoon de beste op dit moment voor een amd althon xp of maakt het eigenlijk niks uit.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...