Ga naar inhoud

AMD Atlhon 2400 XP bijzonder trage benchmarks


Aanbevolen berichten

[b:9c516ecea3]off-topic[/b:9c516ecea3] @Leendert K Op je website over die benchmark staat een leuke uitleg over registers en variabelen, en hoe de CPU deze behandeld. Verder staat er hoe je benchmarkt. Echter, als ik de broncode bekijk, is de benchmark geschreven in Visual Basic. Dit is niet zo slim als je een goede benchmark wilt maken. Ik raad je aan om, als je een écht goede benchmark wilt schrijven die goed en direct gebruik maakt van de CPU registers (AX, BX, etc.) en het cache-geheugen, en dus de CPU goed laat zweten, je programma in C++/assembly te schrijven. Het programma zal ook een beter beeld geven van de prestaties van de processor. Als ik bijvoorbeeld naar het resultatenlijstje kijk op je website, scoort een AMD Athlon XP 1800+ op 1533mhz beter (5,94s) dan een Intel Pentium 4 op 2660mhz (6,09s). AMD processoren geven over het algemeen wel een betere performance dan die van Intel, maar dat de P4 2.6ghz minder scoort op zulke berekeningen dan de Athlon 1800+ lijkt me erg sterk. Ik zelf ben ook wel eens aan de slag geweest met zo'n benchmark in C++ en assemby, echter vanwege te weinig interesse in het onderwerp en teveel schoolwerk ben ik ermee gestopt destijds. Ik heb de broncode vast nog wel ergens, als je interesse hebt.
Link naar reactie
Ben, bedankt voor je opmerking. korte reactie van mijn kant. Visual Basic is inderdaad veraf van ideaal en ik geef zo de compiler enorm veel ruimte voor 'eigen inzichten'. Het is dan ook meer een proefproject van mijn kant. Visual Basic is één van mijn specialiteiten en ik gebruik in dit proggie een aantal voor mij nieuwe technieken. Toch geeft de benchmark een aantal opmerkelijke resultaten. Zoals je hebt gezien, meet ik meer dan de tijd alleen. Zo is de Pentium veel sterker in de Long-Integer berekeningen dan de AMD en is de AMD superieur in de deel-operatie. Doordat de Pentium daarin zo traag is verliest ie de test vaak van de AMD. Binnenkort hoop ik op mijn website hier meer onderscheid in te gaan maken.
Link naar reactie
Ik moet zeggen dat het is een uiterst interessant en leuk proefproject van je is om meer te weten te komen over technieken voor het meten van de performance van de CPU, en dat je daarmee de sterke en zwakke kanten kan ontdekken van de verschillende processoren. En dat in Visual Basic (niet mijn voorkeurtaal zoals je denk ik al vermoedde, maar dat terzijde :wink: )!
Link naar reactie
leuk gemaakt die benchmark. Dat gaat mijn ervaring iets te boven, maar ik heb weleens een euro calculator voor mijn ouders gemaakt en nog wat progies :) . Oja er zit een foutje in de benchmark. Als hij de score wil posten, dan opent hij in IE een window met adres [i:826887e1d7]http://"http://kapti035.speed.planet.nl/willem/cpu.php?.....[/i:826887e1d7]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...