Ga naar inhoud

mobo + cpu + DDR


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik zou een NForce-bordje kopen. Voor +-100 Euro heb je een Epox EP-8RDA+ met Soundstorm, waar prachtig geluid uitkomt(spreek uit ervaring :P ). Je kunt ook nog altijd geheugen erbij kopen, dus 256MB is niet zo het probleem. Wel zou ik PC3200(400Mhz) kopen ipv PC2700(333Mhz). Ben je tenminste een beetje 'toekomst-proof' :)
Link naar reactie
Je kunt ook voor de NF7 van Abit gaan, erg goed moederbord en de prijs valt erg mee. Je hebt dan alleen ook geen soundstorm geluid, en niet zoveel extra's maar ik weet niet wat je er mee wil doen. Geheugen kan je idd ook voor pc3200 kijken, dit scheelt tegenwoordig niet zoveel meer in prijs met pc2700 en je hebt er meer aan met toekomstige upgrades en overklokken. Verder zou je zelfs nog kunnen kijken naar de cpu, ik zou zeker voor een 2500+ gaan omdat je er tegenwoordig bijna 100% vanuit kan gaan dat je cpu op 2200Mhz draait (200x11) Je hebt dan dus voor90 euro een 3200+ wat ik zeker zou doen ipv een 2400+ :wink: Dan is pc3200 geheugen ook weer makkelijk. Maar wat gaan die 3 onderdelen je ongeveer kosten? Het moederbord en cpu kosten 180 euro en dan heb je een nforce 2/2500+ combinatie... :wink:
Link naar reactie
Je hebt meer aan een Nforce 2 bord + Athlon 2500+, omdat dat moederbord niet egt geschikt is voor overklokken, de nforce 2 wel omdat die automatisch de MP van de processor unlockt. De barton is ook zeer goed te overklokken meestal. RD is hier een voorbeeld van. Dus ik zou dan gaan voor Abit NF7, of de Asus AN78X en er een 2500+ op prikken.
Link naar reactie
Waarom neem je dan geen nForce 2 bord? je wil overigens wel grof geld voor een Plextor DVD brander betalen las ik in een andere topic, terwijl een Nec1300a goedkoper is. en dan wel besparen op een goed moederbord. Ik snap je prioriteiten niet zo goed. Bij die shop van je heb je voor 88 euro al een Asus N7N8X !!
Link naar reactie
[quote:a97fd7ad76="rickNLWL"]ik heb effe wat testen gekeken. het word nu dus een asus n7n8x 2400+ 30gieg 256mb 333[/quote:a97fd7ad76] Goede keus, ik heb net ook een upgrade gedaan, zelfde moederbord,athlon 2600+ (barthon), 2x 256mb ddr 333 Ik zou je wel aanraden om een stripje extra geheugen (als je budget het toelaat)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...