Ga naar inhoud

multiplier


Aanbevolen berichten

@ BA; ja weet ik... er is minimaal 65 CFM luchtverplaatsing nodig om ervoor te zorgen dat de TEC zn warmte kwijt kan aan de omgeving. nu heb ik al wel een papfst gezien van 92 MM die iets van 28DBa deed en 76 CFM kon verplaatsen... met een adapter er tussen; 80-92 MM moet dit misschien wel kunnen denk ik.. zit het nog verder uit te werken, heb ook al nagedacht om een kleinere TEC als waterchiller te gebruiken in mn WC setup, maar denk dat de set daar iets te min voor is...
Link naar reactie
Ik weet het niet, maar het lijkt mij dat een WC set het over het algemeen beter doet met een TEC als een heatsink, je kan tempverloop niet vergelijken met een heatsink. Volgens mij kan je standaard door een slecht blok wel een hoge temp hebben, maar als je dan de load gaat verhogen, dan stijgt die temp wel minder snel volgens mij. Maarja die TT set ken ik verder ook nie tzo goed.
Link naar reactie
[quote:6765b25694="BA"]Ik weet het niet, maar het lijkt mij dat een WC set het over het algemeen beter doet met een TEC als een heatsink, je kan tempverloop niet vergelijken met een heatsink. Volgens mij kan je standaard door een slecht blok wel een hoge temp hebben, maar als je dan de load gaat verhogen, dan stijgt die temp wel minder snel volgens mij. Maarja die TT set ken ik verder ook nie tzo goed.[/quote:6765b25694] maar is het niet zo dat als je met een TEC tussen je WC blokje, ervoor moet zorgen dat het blokje de warmte goed kan afvoeren, anders fik je de boel gewoon door volgens mij... ik zal nog eens opzoek gaan naar goed fijn schuurpapier en eens proberen het blokje te lappen.. probleem met de TT set is, kan er ook niet een iets beter blokje,pomp of rad opzetten. TT gebruikt 6 mm pilaren en slangen, en de gemiddelde WC set gebruikt 8 of 10. Anders had ik de set wel wat aangepast.. als ik deze set idle op mn XP1700 zet en hem oc naar over de 2300 mhz, dan gaat de temp skyhigh. makkelijk stressed over de 65 graden heen.. maar weet jij dan waar je die losse TEC elementen kan krijgen, OC shop heeft alleen de swiftech die ik net aangaf. Tweakers.net/pricewatch helpt me ook niet echt :(
Link naar reactie
[quote:4ba132501b="ruco"]maar dan wordt je cpu - 30 is dat wel goed voor je cpu eigenlijk?[/quote:4ba132501b] jawel. zal niet veel problemen opleveren.. Tenzij je de boel niet goed afdicht, en condens rond de CPU krijgt, dan heb je wel een probleem :cry: maar -30 haal je niet altijd hoor.. meestal clocken de meesten ze ook nog eens goed over, dan zitten de temps nog wel 15/20 graden onder het vriespunt 8)
Link naar reactie
tsja. er zijn gasten die een XP1700 (1,4 ghz ) laten draaien op 3 GHZ :o dat lukt je dus alleen als je de temps heel laag kan houden. en jij kan echt niet met je 'gewone' coolertje een OC halen van meer dan 100% :wink: moet je eens zien wat je jezelf bespaart. je koopt een CPU van 60 euro, en laat hem draaien op een speed die AMD nog niet eens gereleased heeft!!!!
Link naar reactie
tsja, denk het niet echt... ach bij normaal gebruik kun je een CPU wel heel lang gebruiken. bij zulk soort gasten is het toch ook altijd zo, dat zodra er een betere OCbare core komt, of een nieuw soort CPU ze wel weer een andere kopen... denk dat ze ook nog wel eens eentje slopen, dus ja wat is langere levensduur :wink: eigenlijk is het gewoon pure verkrachting van je hardware, maar wel leuk 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...