Ga naar inhoud

Temperatuur CPU normaal?


Aanbevolen berichten

Ik heb een P4 1.6Mhz. met een standaard Intel CPU koeler. De temperatuur volgens "Speedfan" is standaard > 50 graden. Echter na aktiviteit, bijv. de screensaver loopt de temperatuur op tot bijna 60 graden. Zijn dit normale waarden? En wat6 zou de invloed zijn van een extra casefan op deze temperatuur. Gaarne een reaktie.
Link naar reactie
Een extra caesefan zal die temperatuur wat verlagen doordat de casetemp wat omlaag gaat. 60 graden is echter geen enkel probleem, dus als je systeem niet onstabiel is dan zou ik er verder niks aan doen. Extra casefans maken ook meer herrie, maar dat is de afweging die je maakt. Doorbranden zal ieg wel niet gebeuren, doordat de CPU daar tegen beveiligd is.
Link naar reactie
[quote:08285ee970="Fabien."]Mijn pc is echter zeer onstabiel.[/quote:08285ee970] Sinds kort, of altijd al? Onlangs iets aan je systeem gewijzigd? Hoe lang staat windows er al op? Check je case temp eens, als die te hoog is, kan de northbridge of de videokaart ook te warm worden. Test je geheugen eens met memtest86.
Link naar reactie
Geen casefans is zoiezo vaak al af te raden, omdat je zoiezo wat flow in je kast nodig hebt. Als ie het probleem met de zijkant eraf niet geeft zit het probleem dus blijkbaar toch in de temps. 60 graden bij een screensaver is ook al veel te veel. Wat je het beste kunt doen is eerst even je casetemp meten en als deze =>40 graden is zou ik 1 a 2 casefans plaatsen, als de proc namelijk met warme lucht wordt gekoeld heeft dat natuurlijk niet zoveel zin.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...