Ga naar inhoud

athlon 3000


Aanbevolen berichten

is er een performance gain tussen de athlon 2700 (throughbred) en de 3000 (barton). ze lopen alletwee op precies dezelfde snelheid namelijk, vandaar.... en kun je hierdoor dezelfde koeler blijven gebruiken? (de barton heeft een groter DIE oppervlak en zou de warmte eigenlijk nog beter af moeten kunnen geven aan de koeler?) heeft iemand een 3200 op een Asus A7N8X deluxe (rev. 1.04 bios versie 1004) stabiel aan het lopen?
Link naar reactie
Als je nu een goede koeler hebt dan kan je die gewoon blijven gebruiken denk ik. Die extra cache zorgt voor wat extra performance in sommige apps, maar bij mijn weten niet meer als een procent of 5-6. Dus als je je 2700+ goed kwijt kan kan je het overwegen, maar ik zou er ieg niet speciaal een andere CPU voor kopen.
Link naar reactie
Ik vind het verschil behoorlijk, ik had een 2700+ en ben overgegaan naar een 3000+ en het scheelt aanzienlijk. Wel heeft BA gelijk dat het in sommige apps zo is. Maar in games is het verschil bijvoorbeeld duidelijk te merken, net als in 3D Mark. Een barton is op dezelfde snelheid ongeveer 50-100Mhz sneller dat een Tbred in 3D Mark en games door het extra cache geheugen. Ik heb een Asus rev 1.04 gehad, ik kon hier echter maximaal 197Mhz fsb draaien, booten lukte tot 205, maar niet stabiel. Nu heb ik gehoord dat dit wel lukt met een nieuwe bios update, maar dit weet ik niet zeker. Lijkt mij ooks terk dat je door een bios update ineens wel 200Mhz ondersteuning hebt. Ben er echter ook niet zeker van of het niet waar is :roll:
Link naar reactie
athlon 3000 zit er in en heeft met dezelfde koeler ook inderdaad dezelfde temperatuur (55 idle, 61 load in MBM in het bios is de temperatuur nog eens 6 graden lager). Ik vraag me alleen af waarom de temperatuur met artic silver 3 ongeveer 7 graden hoger is als wanneer ik coolermaster premium pasta gebruik? (temperatuur dan in MBM 62 idle, 70 load) Ik dacht dat artic silver zo'n geweldige pasta was? iemand een idee?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...