Ga naar inhoud

Nieuwe PC


Aanbevolen berichten

Eindelijk, na lang sparen, ga ik een nieuwe pc kopen. Het word een voornamelijk gamessysteem en ik wil ook nog een beetje overclocken. Ik had het volgende in me gedachte: Kast: Antec SOHO Plus 1080AMG + 430Watt Antec TruePower voeding Abit NF7-S rev 2.0 AMD Athlon XP 2500+ Zalman 5100-CU Radeon 9700 non Pro Maxtor 80 GB Liquid Bearing 2 x 256 Twinmos PC3200 geheugen Soundstorm geluid onboard Logitech Z-640 5.1 speakers Lite-On CD-RW Pioneer 120-S slot-in DVD speler 16x 40x Philips 109B40 19" flat monitor Logitech Internet Navigator Special Edition Logitech MX500 Optical Mouse Verder zitten er in de kast standaard 2 Case Fans Is het wat, of denken jullie dat er nog wel iets verbeterd kan worden?
Link naar reactie
Is die 2500+ eentje met 333FSB? Als dat zo is dan kan het zijn dat je een 2800+ koopt maar die door AMD is teruggeklockt tot 2500+ omdat ze alleen die 2800+ fabricieren. Dan hoef je alleen de multiplier bij te stellen en je zit al weer op de snelheid van een 2800+, je kan dan doorgaan tot 2,5Ghz (heb ik gehaalt met mijn 2700+ :lol: Van die Radeon 9700 non pro kan je ook heel gemakkelijk een pro van maken en het is nog goedkoper ook!
Link naar reactie
Alle 2500+ processoren hebben een FSB van 333 Mhz. Het is een Barton core en die worden niet gemaakt op 266 Mhz FSB. Kwas ook van plan om die Radeon naar Pro waardes te overklokken, daarvoor heb ik ook persée een NP gekocht. De processor zal ik ook overklokken, dat zal vast wel lukken icm het OC moederbord van Abit. Ik heb nog wel wat geld over Marcel dus de koeler zal ik veranderen. Alleen ik zag net bij de OC-shop ook de Swiftech MCX462 + staan voor 59 euro en de TermalRight SLK-900 voor 60 euro. Ik d8 dat ik hier op het forum wel eens gehoord had van die Swiftech dat het een hele aardige koeler is. Welke keuze is dus beter? De Swiftech of de TermalRight?
Link naar reactie
SLK-800 is precies hetzelfde toch als de SLK-900 alleen het verschil is dat de 900 ook geschikt is voor Pentium IV toch ? En op de OC-Shop staat ook dat een SLk-800 met een Delta 80HP fan op 5 volt een goede combinatie is... voor niet te hard geluid met een goede airflow... alleen een tijdje terug vroeg 2 Fast dat hier ook.. en toen zeiden een paar dat een Delta fan op 5 volt alsnog een takkeherrie is? Klopt dat? Hoeveel DB(a) is dat dan ongeveer?
Link naar reactie
SLK-900U kan je vast schroeven op het moederbord, de SLK-800 niet (de SLK-800U wel) Koel prestatie verschil tussen de SLK-900U en SLK-800 is niet zo heel groot, ik heb zelf een SLK-800 overigens, werkt bij mij perfect op een AthlonXP 2500+ overgeklokt haal ik met deze hittegolf slechts 45 graden idle, 49 stressed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...