Ga naar inhoud

Overklokken


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal, Ik heb een Intel Pentium II op 333 MHZ draaien op een Intel AL440LX AGPSet Moederbord. Die wil ik graag overklokken. Nu is mijn vraag, hoe doe ik dit en tot hoeveel MHZ kan deze processor. De koeling is prima in orde, pc wordt nooit warmer dan 25 graden al staat ie de hele dag aan. Als jullie mij een handleiding geven ben ik jullie zeer dankbaar. Alvast bedankt Greetzzzz
Link naar reactie
Daarvoor moet je anders nog wel weten wat voor PLL er op je mobo zit, als je verder ook geen merkaanduiding oid heb. Als het een originele Intel is, dan zullen er idd weinig FSB opties op zitten. Je hebt alleen nog een kleine kans dat je je multiplier vehogen kan, als je een Klamath P2 hebt. Sommige series daarvan hadden geen mp lock. Maar dat is gewoon proberen, zoniet dan heb je pech.
Link naar reactie
P2 450 is ook een dechuttes core (0.25 micron), dat is de opvolger van de Klamath core voor de P2 (0.38 micron) De Deschutes begon officieel bij 350 Mhz, maar er zijn dus ook een aantal 300 en 333 series met die core. Vandaar dat het nog niet zeker is dat hi gelocked is, maarja grote kans van wel natuurlijk.
Link naar reactie
Ik heb vroeger ook een PII gehad op 233mhz op een LX440 bord en kon ik de FSB ook op 75 en 83mhz zetten. Ik heb het OCén echter altijd nagelaten, omdat ik begrepen had dat de L2 cache hogere snelheden absoluut niet aankon... Dit omdat ie niet "on-die" was en maar op halve snelheid van de werkelijke processor die draaide. Was dat waar en nu iets om rekening mee te houden?
Link naar reactie
Op die CPU's zat idd half speed cache, net als de P3 katmai en de Athlon Classic. Die chips hadden inderdaad vaan een maximale snelheid, en dat kon je tegenhouden bij overklokken. Bij de Athlon kon je dan nog een andere cache divider instellen waardoor je idd verder komen kon. Tegenwoordig hebben alle CPU's on die cache en is dat dus veel minder een probleem.
Link naar reactie
Zoals ik al heb gezecht ben ik qua overklokken een echte leek. De rest van hardware/software/systeem/netwerkbeheer gaat me perfect af (mensen noemen mij nerd, alhoewel programmeren niet mijn allebeste vaak is!), maar wil dit graag onder de knie krijgen. Jullie zeggen dat ik na moet gaan hoever de MP en FSB kan. Ik weet wat FSB is (Front Side Bus), maar hoe ik er achter kan komen hoever die kan gaan en wat MP is weet ik niet. Is er hier iemand die het goed kan en het ook nog simpel uit kan leggen? Zo ja, alvast bedankt. Je kunt me toevoegen: jbrderksen@hotmail.com! Bedankt!
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:fec99a9f23="robinhelmig"]Ik had een oude P2L97-S daar zat een 266MHz op. Die draaide bij mij op 375 ZEER STABIEL!! :lol: :evil: Alleen een goede cooler nodig. Dat was er een die ik zelf had gemaakt. HELEMAAL ALUMINIEM.[/quote:fec99a9f23] jij trots..... aluminium.... toemaar..... maaruh boeide dit nou zo erg dat dit 1,5 maand ouwe topic omhoog geschopt moest worden? :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...