Ga naar inhoud

Promise Ultra 100 voor Asus A7V moederboard


Aanbevolen berichten

Sinds ik de driver Promise Ultra 100 IDE controller voor mijn Asus moederbord A7V heb geinstalleerd wordt, voordat windows 98 SE bij het opstarten wordt geladen, een pauze ingelast van circa een halve minuut. Zonder deze driver is de extra pauze niet aanwezig, echter het systeem draait dan in de DOS-compatibiliteits modus. Met bovenstaande driver draait het systeem normaal op 32-bits. Ergens ben ik hierover een vraag tegengekomen, waar weet ik niet meer. De vragensteller kreeg als antwoord dat er een bug in de driver zou zitten. Een nieuwe driver (zonder deze bug) zou beschikbaar ziijn. Helaas kan ik deze niet vinden. De enige die ik ben tegengekomen kan bij mij niet worden geinstalleerd. Wie kan mij vertellen waar ik deze bugvrije driver kan vinden. Jan Schonkeren
Link naar reactie
Volgens mij is de pauze van een halve minuut, vlak voor het starten van windows 98 SE niet normaal. Dit wordt bevestigd door een vragensteller op een site die ik niet meer kan terugvinden helaas. In het antwoord dat hij kreeg werd bevestigd dat er in de driver, die op de officiele installatie-CD staat behorende bij het A7V moederboard, een bug zit. Dit zou de halve minuut extra pauze veroorzaken. Het A7V moederboard heeft een Promise Ultra DMA/100 chip. zonder driver hiervoor gaat het systeem in de DOS-compatibiliteitsmodus werken inplaats van 32-bits. Het betekent dus verlies aan snelheid. BA ik heb je verwijzing naar Storagedrivers.com opgevolgd en een Ultra 100 driver geschikt voor Win 9x en Win 2000 gedownload. Na het unzippen, proberen te installeren via apparaatbeheer/PCI Mass Storage Controller en met verwijzing naar de plaats waar de map met inhoud is opgeborgen De driver wordt echter niet geaccepteerd. Deze procedure is mijn inziens geheid goed.
Link naar reactie
Het is inderdaad ook stom van mij. De driver staat gewoon bij Promise.com onder de naam Ultra 100 Windows. Het versienummer is 2.00.0.39 en de release date is 2002/09/30. De driver is geschikt voor Windows 9.x/ME/NT4.x/2000/XP. Het zip-bestand wordt gedownload onder de naam 3-079-03 De installatie verloopt vlot op de hiervoor beschreven manier en de pauze bij het opstarten is nu normaal. Bedankt iedereen voor de suggesties Jan Schonkeren
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...