Ga naar inhoud

nieuwe harde schijf


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht (Western Digital 80 GB (8MB cache) 7200r U100 ), maar ik weet niet precies hoe ik hem erin moet zetten... :oops: ik heb mn pc open gemaakt, de schijf erin gezet, de molex( volgens mij heet ie zo, zo'n draadje met geel rood zwarte draadjes) er aan vast gemaakt... er zaten geen draadjes bij de harde schijf zelf, dus had ik mijn pc opgestart, maar myn pc zag de schijf niet staan.... kan iemand me helpen?
Link naar reactie
Ehm... ik mis in je beschrijving de flatcable. Ik neem aan dat je die toch aangesloten hebt? Als je de schijf bij een bestaande schijf hebt geplaatst en samen op één flatcable, dan is nog het volgende van belang: stel je schijf met je besturingssysteem in als master en je nieuwe schijf als slave. Dit doe je met de jumpers op de achterkant (kleine zwarte of witte blokjes). Hoe ze moeten staan staat meestal op de bovenkant van de harde schijf en soms op de achterkant. In je BIOS kies je voor Autodetect harddisk (meestan aparte optie) of voor Autoselect (meestal bij Advanced). Zou het moeten werken. Eventueel nog je nieuwe schijf formatteren. Suc6. Wim.
Link naar reactie
de flatcable zit er nou in, ofja, zat, want toen ik hem erin had gedaan (ik moest hem eerst uit de brander halen, en een andere in de brander doen, want anders was het te kort) en toen ik opstarte zei die zoiets van insert system disk and press enter (zoiets ik weet het niet meer precies)... dus toen belde ik iemand op die ik kende, en hij zei dat ik een bios upgrade nodig had... dus ik naar AOpen (merk van mijn moederboard) maar de zoekfunctie doet het daar niet, en mijn moederboord is best oud.... kan iemand mij helpen? AGP ATX Motherboard MODEL NO.: AX6BC PART NO.: 91.87810.451 REMARK : R2.47
Link naar reactie
ik heb dat dingetje op de pinnetjes gezet (zoals het bovenop stond) en als ik hem dan opstart kryg ik als tie normaal het laadscherm van windows profesional krygt, kryg ik een scherm waar in een vierkant (ziet er hetzelfde uit als opstarten-zelfde letters etc) floppy A : ....blablbla, en dan staat er ook primary master : en dan mijn oude schijf en ook hoe groot ie is en dan bij primary slave staan de zelfde paar begin letters als bij de oude schijf alleen dan staat er zo'n laag knipperend streepje( volgens mij zo'n typ dingetje maar ik kan nix typen) en dan kan ik helemaal nix meer..:S ik snap er egt nix meer van.... ****edit**** en als ik in de bios Autodetect doe blyft de pc vasthangen... of tenminste ik kan niks meer....
Link naar reactie
Wordt je schijf wel correct herkend in de BIOS? (Schijf lijkt me niet goed aangesloten). Heb je anders geen handige Harrie in de buurt? :wink: P.s. drivers en updates, etc. voor je mobo, vind je [url=http://download.aopen.com.tw/downloads/default.asp?firtime=1&keyword=BIOS&searchoption=keyword&sel=category&optionfun=typefun]hier[/url]. Selecteer het product en daarna het gewenste model. Wie weet, komt het ooit nog eens van pas.
Link naar reactie
Misschien zou je ook gewoon even de FAQ kunnen lezen, staat alles in: [quote:fcabaf8750] Aan een PATA kabel kunnen maximaal twee devices, om precies te zijn een Mater en een Slave device. De Master/Slave status is op het IDE-device zelf in te stellen door middel van jumpers. Er is vaak ook een derde optie, namelijk cableselect. Bij cableselect zal het BIOS zelf de Master/Slave status toewijzen aan de hand van de positie aan de kabel. De device aan de middelste aansluiting is dan de Slave en de device aan het uiteinde is de Master. De PATA kabel is dus opgedeeld in twee delen: een deel van het moederbord naar de Slave device en een deel van de Slave device naar de Master device. Het deel van het moederbord naar de Slave device is altijd het langste deel, als je de kabel omdraaid kan deze maximaal maar in ATA33 modus werken. [/quote:fcabaf8750]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...