Ga naar inhoud

Gloeiend heet


Aanbevolen berichten

[quote:560aca54c9="blizzie"][quote:560aca54c9="Ochem@n"]Kijk advies van BA Andere optie bv Spire Falconrock NB: ik denk dat je misschien zelfs wel geluk hebt dat het lipje breekt; de Athlon 1400 was een aardige heethoofd en heeft het materiaal van je socket wat "verouderd" Zou denk ik vroeger of later vanzelf zijn gebeurd.[/quote:560aca54c9] Alleen online te bestellen of zijn er ook zaakjes waar je ze kan krijgen? //Edit: zie plaatje hieronder van Spire Falconrock. Valt volgens mij ook alleen maar om 2 lipjes [/quote:560aca54c9] Bedoelde idd v/a Falconrock 2 Spire heeft er meerdere met de genoemde clips. Zij zijn goed en goedkoop, ga je voor een topper, zie BA
Link naar reactie
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:e05b4cc1b8="Ochem@n"][quote:e05b4cc1b8="blizzie"][quote:e05b4cc1b8="Ochem@n"]Kijk advies van BA Andere optie bv Spire Falconrock NB: ik denk dat je misschien zelfs wel geluk hebt dat het lipje breekt; de Athlon 1400 was een aardige heethoofd en heeft het materiaal van je socket wat "verouderd" Zou denk ik vroeger of later vanzelf zijn gebeurd.[/quote:e05b4cc1b8] Alleen online te bestellen of zijn er ook zaakjes waar je ze kan krijgen? //Edit: zie plaatje hieronder van Spire Falconrock. Valt volgens mij ook alleen maar om 2 lipjes [/quote:e05b4cc1b8] Bedoelde idd v/a Falconrock 2 Spire heeft er meerdere met de genoemde clips. Zij zijn goed en goedkoop, ga je voor een topper, zie BA[/quote:e05b4cc1b8] Bedoel je dan de Spire AMD Falconrock II 5F271B1L Spire? Het lijkt wel eigenlijks een groot bakbeest. Effe te vergelijking: ik had een Q-tec AMD Cooler gekocht, maar deze pastte niet door de condensatoren die er omheen zaten.
Link naar reactie
Heb hier 4 Falconrock II's, juist vanwege ruimtegebrek (condensatoren) rond de sockets aangeschaft voor o.a. m'n dual 1600. Ze maken gebruik van 3 lipjes per zijde, dus zou voor jouw proc goed moeten werken. Heb na deze vervanging nog wel een ouwe koeler over (die ook 3 lipjes per kant gebruikt), kan er zelf niks mee, de TS mag hem gratis afhalen ;)
Link naar reactie
[quote:92750ccba6="igg"]Heb hier 4 Falconrock II's, juist vanwege ruimtegebrek (condensatoren) rond de sockets aangeschaft voor o.a. m'n dual 1600. Ze maken gebruik van 3 lipjes per zijde, dus zou voor jouw proc goed moeten werken. Heb na deze vervanging nog wel een ouwe koeler over (die ook 3 lipjes per kant gebruikt), kan er zelf niks mee, de TS mag hem gratis afhalen ;)[/quote:92750ccba6] Hartelijk dank voor het aanbod igg, maar ik woon zelf in Groningen, dus om die afstand te overbruggen voor een koeler.........
Link naar reactie
Iemand enig idee of een Microflow ook een goeie is? zie net op de pricelist van Norrod dat ie daar op staat met 2x3 klemmetjes. //Edit: Ik heb nog effe de koeler opgemeten die er eigenlijks op moest. Hij is 7x7 cm. Deze past dus niet op mijn cpu'tje omdat ik er allemaal condensatoren er omheen heb zitten. Zijn alle coolers die in deze topic zijn gemeld kleiner dan 7x7 cm?
Link naar reactie
De koelers van [url=www.spire.nl]Spire[/url] die hier genoemd zijn hebben allemaal een basis van 60 x 60 en lopen schuin op naar 80 x 80, maar van die Microflow weet ik het niet. Heb zelf net een Whisperrock 4 gekocht, ook vanwege condensatoren om de socket. Deze heeft ook van die brede klemmetjes met drie gaatjes en ik ben best tevreden over het geluid en de koeling.
Link naar reactie
[quote:57f793f3eb="Sauron II"]Koeler die ook om alle uitsparingen/lipjes heenvalt is de arctec cooling copper-silent 2. Deze heb ik toevallig van de week op de cpu gemonteerd, en zou dus ook voor jou goed van pas komen. Koelt uitstekend, stressed nu iets van 55 graden, en lekker stil (20 db).[/quote:57f793f3eb] ik weet niet hoeveel koelers je in gaat bouwen, maar er zijn er al een aantal voorgesteld. En deze past ook wel mooi bij jou op socket. Ik heb zelf ook dat 'probleem' van condensatoren. Denk eigenlijk dat 90% dat probleem heeft.
Link naar reactie
Moet je vooral doen, draden er tussen solderen... die condensatoren zorgen voor een stabiele spanning. Sommige mobo fabrikanten houden er idd rekening mee, maar in de AMD design specs staat geen ruimte voor een 80x80 koeler vermeld. Dus houden ze ook die ruimte niet over. Mijn ervaring is dat het met oa Epox en Abit wel kan. Anders moet je op de site van Alpha kijken, daar kan je zien of moederborden ook geschikt zijn voor een 8045, dat is een 80x80 koeler.
Link naar reactie
[quote:f9078cff6a="BA"]Moet je vooral doen, draden er tussen solderen... die condensatoren zorgen voor een stabiele spanning. Sommige mobo fabrikanten houden er idd rekening mee, maar in de AMD design specs staat geen ruimte voor een 80x80 koeler vermeld. Dus houden ze ook die ruimte niet over. Mijn ervaring is dat het met oa Epox en Abit wel kan. Anders moet je op de site van Alpha kijken, daar kan je zien of moederborden ook geschikt zijn voor een 8045, dat is een 80x80 koeler.[/quote:f9078cff6a] Ik heb hier nu een drie clips koelertje liggen van 7x7 cm maar ik vermoedt dat ie niet gaat passen. k***e condensatoren ook.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...