Ga naar inhoud

Gloeiend heet


Aanbevolen berichten

Met dit warme weer begint mijn Asus-moederplank om de haverklap te piepen vanwege de warmte. Gebruik nu een tafelventilator maar dat is natuurlijk niet handig. De FAN op de processor draait op volle toeren en is niet kapot. Wat voor ventilator zou ik moeten gebruiken om de temperatuur in de kast lager te krijgen? En zo'n systeemcooler, hoe en waar moet je die plaatsen in je kast? [img:a416ef7492]http://www.funprice.nl/image.html?id=2555[/img:a416ef7492]
Link naar reactie
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dit ligt een beetje aan de kast die je hebt. Als je een 'normale' kast hebt, kun je aan de achterkant en de voorkant een uitsparing zien, met allerlei gaatjes. Wat je dan even moet doen, is de lengte meten van de breedte tussen de 2 schroefdraden. Meestal is dit 80x80mm. Hier kun je dus een casefan van 80x80 hangen. Aan de achterkant laat je hem dan zuigen, aan de voorkant laat je hem blazen. Veel casefans kun je dan op je molexen van je psu aansluiten.
Link naar reactie
[quote:3e6c0253a3="Sauron II"]Dit ligt een beetje aan de kast die je hebt. Als je een 'normale' kast hebt, kun je aan de achterkant en de voorkant een uitsparing zien, met allerlei gaatjes. Wat je dan even moet doen, is de lengte meten van de breedte tussen de 2 schroefdraden. Meestal is dit 80x80mm. Hier kun je dus een casefan van 80x80 hangen. Aan de achterkant laat je hem dan zuigen, aan de voorkant laat je hem blazen. Veel casefans kun je dan op je molexen van je psu aansluiten.[/quote:3e6c0253a3] Zou je iets concreter kunnen zijn? Wat voor uitsparingen? Schroefdraden?
Link naar reactie
Wat Sauron II wil zeggen is dat: Onder je voeding, achterin de kast heb je zeker wel een stuk metaal zitten met een hele boel gaten erin. Daar kan een casefan worden gemonteerd. Wat hij bedoelt met schroefgaten: Waar je die casefan zou kunnen plaatsen heb je 4 grotere gaten (linksboven, rechtsonder etc.) als die afmeting tussen linker schroefgat en rechter schroefgat nou 80mm is dan kan daar een 80mm fan worden opgehangen. Je laat de fan die je onder je voeding plaatst naar buiten blazen en een fan die je bijv. voorin je kast plaatst naar binnen blazen. Zo zorg je voor een lekkere airflow langs je mobo. Die fans kan je aansluiten op je moederbord of (als ze ervoor gemaakt zijn) op de voeding. Maarten
Link naar reactie
[quote:f91adab146="-=DDA=- Raptor"]Wat Sauron II wil zeggen is dat: Onder je voeding, achterin de kast heb je zeker wel een stuk metaal zitten met een hele boel gaten erin. Daar kan een casefan worden gemonteerd. Wat hij bedoelt met schroefgaten: Waar je die casefan zou kunnen plaatsen heb je 4 grotere gaten (linksboven, rechtsonder etc.) als die afmeting tussen linker schroefgat en rechter schroefgat nou 80mm is dan kan daar een 80mm fan worden opgehangen. Je laat de fan die je onder je voeding plaatst naar buiten blazen en een fan die je bijv. voorin je kast plaatst naar binnen blazen. Zo zorg je ervoor dat de lucht je moederbord afkoelt en aan de achterkant eruit gaat. Die fans kan je aansluiten op je moederbord of (als ze ervoor gemaakt zijn) op de voeding. Maarten[/quote:f91adab146] Oke. Gaan we even proberen vanmiddag. Hopen dat ik dan eindelijk van dat eeuwige gepiep af zal zijn.
Link naar reactie
[quote:cad8383642="blizzie"][quote:cad8383642="Sauron II"]Dit ligt een beetje aan de kast die je hebt. Als je een 'normale' kast hebt, kun je aan de achterkant en de voorkant een uitsparing zien, met allerlei gaatjes. Wat je dan even moet doen, is de lengte meten van de breedte tussen de 2 schroefdraden. Meestal is dit 80x80mm. Hier kun je dus een casefan van 80x80 hangen. Aan de achterkant laat je hem dan zuigen, aan de voorkant laat je hem blazen. Veel casefans kun je dan op je molexen van je psu aansluiten.[/quote:cad8383642] Zou je iets concreter kunnen zijn? Wat voor uitsparingen? Schroefdraden?[/quote:cad8383642]uitsparingen is inderdaad een beetje vreemd woord :roll: als je gewoon achter je kast kijkt, zie je waarschijnelijk 1 (of misschien 2) ronde gaten met spijltjes ervoor. als je je kast openmaakt is dit waarschijnelijk ook aan de voorkant te zien. met de schroefdraden bedoeld hij de hoeken waarmee de fans dus worden bevestigd. dit kunnen trouwens ook doppen zijn (waar je ze gewoon inprikt) als je die schroefgaatjes (of misschien die dopjes) opmeet. dan weet je wat voor maat case-fans je nodig hebt. dit is waarschijnelijk 80x80 mm. nou nou nou.....wat een uitleg voor zoiets simpels, waarschijnelijk had je het gewoon begrepen als je ff naar die kast had gekeken :-? edit:te laat :cry: (nooit wat drinken gaan halen als je al bezig bent :D )
Link naar reactie
[quote:b802bc11f8="zjarl"][quote:b802bc11f8="blizzie"][quote:b802bc11f8="Sauron II"]Dit ligt een beetje aan de kast die je hebt. Als je een 'normale' kast hebt, kun je aan de achterkant en de voorkant een uitsparing zien, met allerlei gaatjes. Wat je dan even moet doen, is de lengte meten van de breedte tussen de 2 schroefdraden. Meestal is dit 80x80mm. Hier kun je dus een casefan van 80x80 hangen. Aan de achterkant laat je hem dan zuigen, aan de voorkant laat je hem blazen. Veel casefans kun je dan op je molexen van je psu aansluiten.[/quote:b802bc11f8] Zou je iets concreter kunnen zijn? Wat voor uitsparingen? Schroefdraden?[/quote:b802bc11f8]uitsparingen is inderdaad een beetje vreemd woord :roll: als je gewoon achter je kast kijkt, zie je waarschijnelijk 1 (of misschien 2) ronde gaten met spijltjes ervoor. als je je kast openmaakt is dit waarschijnelijk ook aan de voorkant te zien. met de schroefdraden bedoeld hij de hoeken waarmee de fans dus worden bevestigd. dit kunnen trouwens ook doppen zijn (waar je ze gewoon inprikt) als je die schroefgaatjes (of misschien die dopjes) opmeet. dan weet je wat voor maat case-fans je nodig hebt. dit is waarschijnelijk 80x80 mm. nou nou nou.....wat een uitleg voor zoiets simpels, waarschijnelijk had je het gewoon begrepen als je ff naar die kast had gekeken :-? edit:te laat :cry: (nooit wat drinken gaan halen als je al bezig bent :D )[/quote:b802bc11f8] Naar de kast kijken gaat nogal moeilijk: ben aan het werk :-?
Link naar reactie
Op deze twee plaatjes zie in een rondje geperste gaten. Hierachter kun je vaak makkelijk een fan plaatsen. Veelal zitten er ook gaten naast, waar je de fan met schroeven kunt bevestigen. http://www.overclockers.com/articles447/antec6.jpg (achterzijde) http://www.amdzone.com/articleimages/vega850d/front.jpg (voorzijde, frontpaneel verwijderd) Dergelijke roosters zitten vaak ook aan de voorkant onderaan. Soms zit er een plastic houder, waar je de fan zo in kunt klikken. Vaak niet echt geweldig, maar het is beter dan niks.
Link naar reactie
zo te zien zitten daar al 2 case-fans in, dan bedoel ik niet die goude dingen, maar die kleine vierkante gaatjes(daar zie ik al 2 case-fans in) dus ik neem aan dat dit niet jouw kast is, maar wel het zelfde soort. ook zit op die kast een zij-koeler dus dat zou ook al beter moeten koelen edit:weer te laat (ook geen folders uit de auto laden, als je al bezig bent met type :lol: )
Link naar reactie
[quote:a2d0a10e82="-=DDA=- Raptor"]Dit is idd niet mijn eigen kast (heb zelf een Aopen HQ45) maar ik heb het plaatje laten zien als voorbeeld hoe het er daarna uit moet zien. :lol:[/quote:a2d0a10e82]ooo oke... nou het zijn dus de kleine ronde gaatje, op dit plaatje zijn het de kleine vierkante gaatje (maar dat is een uitzondering. op deze foto zie je in de hoeken van de gaten zwarte dopjes, als je die op meet. dan weet je wat voor maat erin moet, maar dat is bij jouw a-open volgens mij 80x80 (is trouwens bijna bij elke kast 80 bij 80 milimeter) het zijn waarschijnelijk bij jouw ook gewoon nog gaatjes, waar dus een schroefdraad inzit en je de fans dus met een schroef moet bevestigen. nou ik hoop dat we je zo hebben geholpen, maar volgens mij is het niet zo moeilijk en moet het wel lukken, zeker nu we al deze uitleg hebben gegeven
Link naar reactie
[quote:f33f0c9b5c="-=DDA=- Raptor"]Misschien kan dit plaatje je wel wat helpen: [img:f33f0c9b5c]http://www.dansdata.com/images/atlas/gback400.jpg[/img:f33f0c9b5c] Succes verder![/quote:f33f0c9b5c] Beetje tweaker dremelt die roosters ook weg, en doet er een fingerguard voor. Op die manier maken je fans een stuk minder herrie :)
Link naar reactie
[quote:4f7282f518="Marcel de Reus"]Is wist niet dat het giftig was, der zit wel zilver in en dat is niet goed om op te eten, maar als het gewoon om je huid komt is er afair echt niets aan de hand hoor. Ik krijg dat spul zo vaak aan mijn handen en ik leef nog steeds, dus maak je maar niet al teveel zorgen :P[/quote:4f7282f518] Ik las op tweakers dat als je je handen niet goed wast en daarnaa gaat eten, dat dan het zilver in je darm komt waarvan je dan blindedarm-ontsteking kan krijgen. (Wie zit te wachten op de temps van mijn interne verbouwing: ze komen zo)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...