Ga naar inhoud

uitval tijdens games


Aanbevolen berichten

Beste forum lezers, Mijn PC valt zomaar uit tijdens het spellen van WC 3, C&C generals, MDK2 en B&W. De PC moet ik dan hard resetten en geeft soms wel en soms geen foutmelding. Ik vermoedt dat er iets mis is met het intern geheuden of de videokaart. Windows geeft aan dat alles goed werkt. Kan iemand mij helpen? Groete Sjoerd PS het systeem: AMD Athlon 2 Gig gigabyte ga-7vrxp moederboord 512 mb intern geheugen nvivia gf4 ti4200 128 mb
Link naar reactie
als het voornamelijk bij games voorkomt is het (ik denk) een te hete videokaart (misschien het weer?). Zet je kast eens open en richt een tafel ventilator op de kaart. Probeer dan eens te spelen. Op zich moet de standaard koeler op de kaart geen probleem zijn, maar de hitte van het weer, of een slechte luchtstroming door de kast kan de boosdoener zijn.
Link naar reactie
je zet dat ie een foutmelding geeft, kan je even vertellen wat die is? Spontane reboots kunnen idd op een te hoge CPU temp duiden of een slechte voeding oid. Videokaart kan,maar minder logisch. Die dingen kunnen qua temp meer hebben, en meestal bevriest je beeld dan. Controleer je spanningen en temperaturen anders met de meegeleverde tool van gigabyte, dan weet je zeker dat je goed zit waarschijnlijk. Als het geen nieuw sys is, dan mag je aannemen dat biossettings wel goed zijn, en dat je daar dus niet naarhoef te kijken, tenzij je iets veranderd heb. Met het warme weer van de laatste tijd is koeling ieg een reele kanshebber.
Link naar reactie
Ik heb dat ook soms, maar mijn cpu en case temp zijn dan gewoon 48/35. Ik ga ervanuit dat dat niet echt hoog is. Tijdens het spelen van oude spellen die niet veel van mijn kaart vergen krijg ik opeens een blauw beeld. Ik heb zoiets gehoord dat het dan te warm wordt. Maar na de reboot doet alles het weer en gebeurt dat niet meer. Ligt het dan aan mijn videokaart. Ik heb er aan zalman koeler opzitten en een fan die er tegen blaast. Ik kan de kaart ook gewoon aanraken, het wordt niet echt warmer dan normaal.
Link naar reactie
[quote:feb4274c47="CoolKid"]Ik heb dat ook soms, maar mijn cpu en case temp zijn dan gewoon 48/35. Ik ga ervanuit dat dat niet echt hoog is. Tijdens het spelen van oude spellen die niet veel van mijn kaart vergen krijg ik opeens een blauw beeld. Ik heb zoiets gehoord dat het dan te warm wordt. Maar na de reboot doet alles het weer en gebeurt dat niet meer. Ligt het dan aan mijn videokaart. Ik heb er aan zalman koeler opzitten en een fan die er tegen blaast. Ik kan de kaart ook gewoon aanraken, het wordt niet echt warmer dan normaal.[/quote:feb4274c47] En wat staat er dan in dat blauwe scherm?
Link naar reactie
Ik heb dat juist niet. Mijn videokaart wordt juist niet echt heel warm. Ik krijg helemaal nix op het blauwe scherm. Ik weet wel dat er een error komt als ik te ver hebt overgeklokt. Maar dat zie ik dit keer natuurlijk niet meer omdat ik niet meer zo erg overklok. Het gebeurt alleen als het best wel warm is. Het rare is natuurlijk dat mijn vga niet echt heet is (niet zo heet dat het niet normaal is)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...