Ga naar inhoud

Moederbord met SD-ram


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:eee25d1a66="Marcel de Reus"]Die ECS K7S5A overclockt idd gewoon slecht, bovendien zal je proc niet unlocked zijn dus dat schiet ook niet op. ECS heeft een keer een OC bordje uitgebracht, ik dacht een KT333 maar daar ben ik niet meer zeker van, deze had een speciaal overclock BIOS naar zeggen van ECS waar je veel meer in kon stellen dan normaal (oa ook grote voltage veranderingen dacht ik). //BA die 256kb cache is al in de rating verwerkt dus die hoef je er niet meer bij te OC'en (al zie je dan natuurlijk wel verschil in specifieke apps waar de cache een grotere rol speelt).[/quote:eee25d1a66] Denk je dat ik niet weet hoe het met die rating zit ;) Tuurlijk zit die cache in de rating verwerkt, maar ze vergeleken een 2400+ met een 2500+, en werd er opgemerkt dat je van die 2400+ ook wel een 2500+ kon maken met OC'en, maar dat kan dus niet, doordat je met een andere kloksnelheid, FSB en minder cache te maken hebt. Die hebben allemaal invloed. Of je moet je eigen 2500+ verzinnen natuurlijk, want er is geen 2500+ Tbred. Snottebel: Die ECS kan beiden hebben. Ook is er nog een Jetway KT266A oplossing die SDRAM en DDR aankan. Maar die heb ik eigenlijk nog nooit ergens gezien.
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid, de ECS K7S5A ondersteund de AthlonXP 2400+ met 266fsb als MAXX. Hij ondersteund geen AthlonXP 2500+ Barton en ook geen 2600+ 333fsb Hij ondersteund wel de erg zeldzame AthlonXP 2600+ 266fsb, maar die is zo goed als nergens te krijgen, hierdoor is het maximale 2400+ Maar ja, voor een budget bord is 2400+ natuurlijk al erg snel. de ECS K7S5A verkoop ik vaak als budget systeem met een Duron 1300 of AthlonXP 1800+, niet in combom met een 2400+. Als je een 2400+ of sneller kan veroorloven kan je ook wel een moederbordje van 90 euro kopen en voor dat geld heb je al een nForce 2 moederbord of Via KT600.
Link naar reactie
[quote:a8f8a14ebc="BA"]Die ECS kan beiden hebben. Ook is er nog een Jetway KT266A oplossing die SDRAM en DDR aankan. Maar die heb ik eigenlijk nog nooit ergens gezien.[/quote:a8f8a14ebc] Die jetway draait al meer dan een jaar probleemloos in m'n vriendinnetjes bakje, vorige week wegens brak sdram-reepje overgestapt op ddr ;)
Link naar reactie
[quote:8dd17a7782="Alexander Online"]dat is niet helemaal waar. je kunt juist geld besparen door een ECS mobo te kopen en zo kan je je een betere processor veroorloven[/quote:8dd17a7782] Een ECS moederbord remt je snelle 2400+ af. een duurder moederbord met meer features en een nForce 2 of KT600 chipset kan met een 2000+ sneller zijn. verder is het opstarten van je pc op een 1800+ en een 3200+ bijna even snel. ik weet dit uit ervaring.
Link naar reactie
Je koopt dus nu een PC, omdat hij dan nog even vooruit kan? Dat is niet zo slim, want prijzen dalen snel dus koop dingen liever als ze op het punt staan uit de productie te gaan, dan is er nog genoeg aanbod en zijn de prijzen vaak het laatst. Als je vriend wil interpretten en briefjes tikken kun je net zo goed een Duron 1000 en een ECS K7S5A Pro kopen voor 65 oid. Op het moment dat de 2400+ dan 30 euro kost koop je die ook gewoon, je hebt de extra power nu toch niet nodig en deze methode is goedkoper :)
Link naar reactie
Ik heb even met mijn vriend gesproken en hij wil nog even wachten tot een nForce bord redelijk goedkoop is en dan een goede AAMD erop prikken en DDR geheugen. Hij wou eerst voornamelijk een nieuwe pc omdat zijn oude(AMD K6-533) verrot was, maar die doet het nu weer dus hij ken weer ff vooruit. Iedereen in ieder geval bedankt voor tips en reacties groeten, Johan
Link naar reactie
Wat vinden jullie van het volgende Mobo? Asrock K7VT2 €43,50 Maximale CPU: 2400+ CPU-Bus (MHz): 200/266 CPU Typen: AMD Duron, AMD Athlon, AMD Athlon XP Chipset: VIA KT266A Poorten: 5x PCI, 1x AGP Externe Aansluitingen: 4x USB 2.0, 1x serieel, 1x parallel, 1x Gameport, PS/2 Muis en Keyboard, Audio In/Out, Microfoon Netwerk: 10/100MBit Realtek Chipset Sound: AC97 Analog Sound RAM: 2x SD-RAM, 2x DDR-RAM RAM max.: 2GB U-DMA Modus: 133
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...