Ga naar inhoud

Moederbord met SD-ram


Aanbevolen berichten

Een vriend van mij wil zijn pc upgraden. Er moet een nieuw moederbord komen die sd-ram sloten heeft, want hij heeft nog 512 mb enkelzijdig sd-ram, en vindt dit zonde om weg te gooien. Het moederbord moet een AMD XP2400+ aankunnen en liefst hoger. Met het volgende mobo heb ik slechte ervaringen: ECS K7S5A Pro Dit mobo kan met sd-ram overweg maar kon mijn strookje enkezijdig niet zien en daar gaat het juist om. Dus, heeft iemand een goed idee voor een mobo of goede ervaringen met een mobo met sd-ram, vertel het me dan en waar het te koop is. Groeten, Johan
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik weet niet zo veel van geheugen, maar op die module zitten aan een kant 8 chippies, die zijn dan toch elk 512/8=64 megabyte groot, oh ja 512 megabit is daan zeker 64 megabyte. Als dat zo is begrijp ik het een beetje. Maar weet jij of die ECS K7S5A single sided ondersteund? Bij mij deed een 256 module het toen niet en op een ander mobo met Via chip wel. Ligt dat misschien aan die SiS735 chip? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:6a37af6cad="yoo_han"]Maar weet jij of die ECS K7S5A single sided ondersteund? Bij mij deed een 256 module het toen niet en op een ander mobo met Via chip wel. Ligt dat misschien aan die SiS735 chip?[/quote:6a37af6cad] Ik kan het zo niet in de handleiding vinden. Zelf alleen maar 256MB (onbekend) en 128MB (single sided) SDRAM ervaring met de K7S5A. Kan maximaal 1GB in dus ja, dan moet 512 MB er in passen, tja als dat dan 2zijdig moet zijn, dan moet dat wel in de handleiding staat :cry:.
Link naar reactie
[quote:4614161ce5="Hans.Vosman"][quote:4614161ce5="yoo_han"]Maar weet jij of die ECS K7S5A single sided ondersteund? Bij mij deed een 256 module het toen niet en op een ander mobo met Via chip wel. Ligt dat misschien aan die SiS735 chip?[/quote:4614161ce5] Ik kan het zo niet in de handleiding vinden. Zelf alleen maar 256MB (onbekend) en 128MB (single sided) SDRAM ervaring met de K7S5A.[/quote:4614161ce5] met Bios-updates kan dit meestal wel...
Link naar reactie
Als ik aan goede en goedkope moederborden denk denk ik direct aan ECS. ze hebben nu ook goede en goedkope KT333/KT400 moederborden, alhoewel ik de Sis 735 moederborden beter vind. Ik heb meerdere systemen gebouwd met ECS borden erin en ze bevallen me uitstekend. Deze week hier op mijn werk (en voor mijn werk) een systeem geinstaleerd met een ECS bordje met Sis 746 erop geinstaleerd. (met geintregeerde Xabre 200 videokaart) goedkoop, stabiel, compleet. wat wil je nog meer. Als je niet aan ECS wilt beginnen zou ik naar de Leadtek nforce borden gaan kijken, maar deze zijn wel rond de 90 euro en dat is 2x zo duur als de goedkoopste ECS planken. kijk eens wat rond op www.ecs.com.tw
Link naar reactie
Die ECS K7S5A overclockt idd gewoon slecht, bovendien zal je proc niet unlocked zijn dus dat schiet ook niet op. ECS heeft een keer een OC bordje uitgebracht, ik dacht een KT333 maar daar ben ik niet meer zeker van, deze had een speciaal overclock BIOS naar zeggen van ECS waar je veel meer in kon stellen dan normaal (oa ook grote voltage veranderingen dacht ik). //BA die 256kb cache is al in de rating verwerkt dus die hoef je er niet meer bij te OC'en (al zie je dan natuurlijk wel verschil in specifieke apps waar de cache een grotere rol speelt).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...