Ga naar inhoud

Casemodding (reacties/ervaringen gevraagd)


Aanbevolen berichten

Voor een artikel in Computer!Totaal over casemodden zijn we op zoek naar wat gebruikerservaringen. Wat vind je van casemodding, waarom doe je het, wat heb je al gedaan, wat ben je van plan en wat geef je eraan uit. Reageren kan hier in het topic of naar mij persoonlijk op: jeroen.de.jager@computertotaal.nl. Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Link naar reactie
  • Reacties 137
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[b:11fc5e5d98]Wat vind je van casemodding?[/b:11fc5e5d98] Leuke bezigheid. Computerkast kan altijd mooier en beter (zowel extern als intern). Maar persoonlijk hou ik niet zo van die disco kasten. [b:11fc5e5d98]Waarom doe je het? [/b:11fc5e5d98] Zie vorige antwoord. [b:11fc5e5d98]Wat heb je al gedaan? [/b:11fc5e5d98] Nog niet zo heel veel. Het echte modden moet ik nog mee beginnen. Computer in een doos gebouwd. Kabels zelf rounden. [b:11fc5e5d98]Wat ben je van plan? [/b:11fc5e5d98] CDrom drives/harddisk rack spuiten, PSU meshen, behuizing bouwen voor een LCD schermpje [b:11fc5e5d98]Wat geef je eraan uit?[/b:11fc5e5d98] Tot dusverre nog niet zoveel. Het echte uitgeven moet nog beginnen, maar zal niet al te veel worden. Functie is bij mij belangrijker.
Link naar reactie
Casemodding!! :D Ik ben jarenlang een vervente casemodder geweest, vooral van kasten uit de oude IBM periode, zo had ik een AMD K3 450 [gebouwd op een Baby AT mabo] in een IBM XT kast gebouwd, met een custom made bay voor de twee HDD's omdat er naast een FDD ook een CD-ROM en een CD-RW in zaten. Het geval had wel veel exta koeling nodig ivm de grootte van de inhoud van de kast [zat totaal vol]. Deze computer heeft 1.5 jaar gedraaid. Nadat ik een nieuwe computer samenstelde, en deze in een full-tower bouwde heb ik de IBM XT [eik AT] kast omgebouwd tot kattenmand, tot op de dag van vandaag gebruikt door mijn kat. Op dit moment ben ik bezig met een IBM AS-400 om te bouwen tot ATX kast met ingebouwd koffiezetapparaat en een USB koelingssysteem voor bierblikjes.
Link naar reactie
Tegenwoordig wil ik nog weleens een designtje/logo'tje uit een zijkant van een computer 'dremelen' waar dan een lichtje achter zit, of een rood of groen ledje vervangen door een blauw ledje, maar that's eik it. Tegenwoordig mod ik alleen nog maar kasten om ze koeler te krijgen indien nodig, maar met de goede heatsinks van tegenwoordig volstaat meestal een in- [een fan die lucht in de kast blaast] en een outtake fan [een fan die de lucht uit de kast blaast] zodat er een goede airflow ontstaat. Wat mij bij veel kasten opvalt is dat ze alleen een intake hebben, en de voeding als outtake rekenen, maar dat is fout gedacht. Een goede outtake zit zo hoog mogelijk, zeker bij ATX full-towers is dat een punt van aandacht. De voeding zit namelijk nogal wat lager dan het hoogste punt van de kast [warmte steigt op zoals men weet] en er dus geen optinale airflow ontstaat.
Link naar reactie
Daar kan je over discuseren.... Als je een fan helemaal bovenin zet belemmer je de airflow doordat het 'middenrif' en de kabels van je voeding etc in de weg zitten, terwijl daar 9/10 toch alleen maar loze ruimte zit. Lijkt me niet dat je die hoeft te koelen. De onderdelen die echt warm worden, dus mobo/CPU/GPU hebben meer baat bij een outtake onder de voeding, en in het geval van CPU koeling wil een intake, afhankelijk van plaatsing van de kast ook nog wel eens beter werken. Alleen als je met bijvoorbeeld 10.000 rpm HDD's in 5 1/2 bays werkt dan heb je daar meer airflow nodig, maar dat is dan beter op te lossen met een baycooler. Ook hebben veel kasten HDD cages voorin zitten, waardoor je intake er toch wel overheen blaast.
Link naar reactie
Laten we zeggen dat het begon met een beter fannetje voor de cpu ( toen een PIII 800 ), en de pc via het pc -prive project voor het werk. Voor het werk is het amper gebruikt en van dat ene fannetje steeds meer interesse gaan vertonen voor de harde waren. Een beetje overclokken en om dat wijs te doen toch wat info vergaren ( waaronder dit forum :wink: ) En alles kan natuurlijk allemaal sneller en de bodem van je portemonnee toch wel !!! Om al dat moois van binnen te showen ( hoofdzakelijk voor mezelf ) uiteraard een big window met dito toren. Want het volgende project gaat eraan komen en dat is watercooling :lol: En ik moet zeggen dat er vroeger niet echt veel te modden viel, behalve dan je eigen fantasie gebruiken en een beetje lef en handigheid, en zoals al gezegd met de dremel tekeer gaan. Tegenwoordig is het steeds meer mainstream geworden om je kast dat eigen indentiteitje te geven. Toch een goede zaak. Al met al een zeer interessante hobby 8)
Link naar reactie
Zie hier mij eerste mod :) Sharkoon venster met blauwe Sharkoon CCF Lamp. En wat is de venster een geklooi :-? [code:1:1782762462]http://www.geocities.com/bob_home7/107_0738.JPG http://www.geocities.com/bob_home7/107_0740.JPG http://www.geocities.com/bob_home7/107_0741.JPG[/code:1:1782762462] Kan zijn de de plaatjes het soms niet doen, moet je het later nog eens proberen :)
Link naar reactie
Wat vind je ervan: Het is goed dat je creatief bezig bent met een object dat saaiheid uitstraald en al snel wordt geassocieerd met werk e.d. Waarom: computerkasten zijn saai (begint al iets meer verandering in te komen) ze schreeuwen om gemod te worden en ik vind het leuk om op een creatieve manier iets aan te passen wat je dagelijks gebruikt. Wat heb je gedaan: -Dingen uit de zijwand "ge-dremeld" -De kast/frontjes gespoten -lampje geplaatst Wat ben je van plan: -Een mooie paintjob -Extra fans plaatsen -Steeds iets beters/mooiers maken, dat ook qua koeling e.d. goed functioneerd Wat geef je eraan uit: -Spuitbussen (+/- €10) -lampje (+/- €15) niet zo veel dus. Het is ook 't leukste om iets moois te maken met spullen die je al hebt en gewoon niet te veel geld eraan uit te geven. Kijk ook hier: http://members.home.nl/d.dewilde/foto.html#casemod
Link naar reactie
Als je een outtake boven in de kast maakt moet je wel zeker zijn dat je een vrije intake{ventilatiegaten} onder in de kast hebt. Anders veroorzaak je een vacuum tussen de ingang van de voeding en de uitgang van de fan bovenin de kast. Met andere woorden de voeding kon dan weleens minder goed gekoeld worden en dus te warm worden door gebrek aan luchtstroom. Het kan dus heel goed zijn dat je met een extra outtake fan minder goede koeling creeert. Het draait allemaal om aan en afvoer wat in balance moet zijn. Het één beivnloed altijd de ander.
Link naar reactie
[quote:dabdd2a78d="ieder1"]ik zou het in ieder geval heel interessant als er een artikel over case-modding komt. ik loop al een tijdje met plannen rond om een beetje artistiek te gaan doen met mijn kastje maar ik mis denk ik nog de nodige kennis.[/quote:dabdd2a78d]Zelfde voor mij. Ben helaas niet geaboneerd op de C!T, dus zou het mogelijk zijn dat iemand kan vertellen welk nummer het word? Dan kan ik meteen naar de winkel :). Ik loop overigens ook met plannen rond, maar voorlopig komt daar niets van (eerst meer info vergaren en ideeën op doen). Jochem
Link naar reactie
Voorin mijn standaard kast een blowhole gemaakt... Daarnaast een window met fans gedremeld en de kast + baybus cdrom e.d. overgespoten. Nu heb ik al mijn computeronderdelen in het zilver metallic. Blauwe neon verlichting siert de boel wat op. Bij computeronderdelen wordt steeds meer op uiterlijk gelet. Zo'n ding staat ook vaak op een prominente plaats in huis. Televisies, telefoons worden ook steeds gelikter en de computerkast is eigenlijk niet echt met zijn tijd meegegaan. Begint nu pas wat te komen. Bovendien kan casemodding heel goedkoop. Kostte me een paar fans 2 spuitbussen en een paar finger guards. Stukkie plexiglas was 2,60 bij de hubo op maat gesneden :P .
Link naar reactie
Het enige wat ik ooit aan mijn case gemod hebt is dat ik vroeger een airduct had gemaakt van een afvoerpijp voor de droger en twee ijzeren plaatjes. Dat ding liep door mijn hele case, vrees dat ik voor de foto's diep zal moeten graven, maar ik zal eens kijken. Zag er heel bruut uit, maar echt helpen deed het overigens niet. Ach je moet wat doen om van de straat te blijven :P
Link naar reactie
Casemodden is net wanneer je een nieuwe auto koopt,je vindt het twee weken leuk :P (al je vrienden/kennissen hebben het gezien of weten het nu wel) daarna weet je niet beter (net als je vriend(in)/vrouw of man. :evil: ) Maar sommige maken er echt wat moois van en inderdaad ze mogen wel eens wat doen aan die saaie kasten ik heb trouwens wel een hele gave "Alien" kast gezien op de site van Actiontrip (weet ff niet meer de url maar met Google kom je er ook wel...)
Link naar reactie
om nou mn hele kast te verbouwen hoefs niet. ik ben tevreden met mijn kast. maar met een sidewindow en een lamp en kleuren fans is t mooier uit. Ik hoef niet echt een extreeme gemodde kast tehebben. mooie kasten zijn trouwens die van Thermaltake: [img:ea02d7349c]http://www.thermaltake.nl/images/productIcons/xaser3v1000d.jpg[/img:ea02d7349c] die is mooi maar prijzig. zon 170 euro d8 ik
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...