Ga naar inhoud

arctic copper silent TC, Goede cooler?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dat is toevallig. :roll: Die koeler heb ik gisteren besteld voor mijn AMD 2400+ Mijn vader heeft dezelfde koeler, maar dan zonder koper aan de onderkant. En deze koelt zijn AMD 2000+ stressed tot 50 graden. En het mooie is, je hoort bijna geen geruis uit zijn PC komen. Het enig wat je hoort is een lichte fluit van de harde schijf.:) Ik heb vorige week een AMD 2400+ boxed besteld, maar achteraf gezien heb ik toch ook maar de Artic copper silent koeler besteld. want als ik ergens nerveus van wordt, dan is het wel continu ventilator geruis. Liefst een paar graadjes warmer dan een stofzuiger aan mijn hoofd.:) Kees
Link naar reactie
//royzwiers Ik heb de SLK 900 met een TT casefan, maar ik heb de SLK 900 voor maar 58 EUR gehaald bij perfect systems. Ik weet niet of er een groot verschil in zit. Mijn temps zijn 40/48. Ik ben er wel blij mee, maar wil de TT vervangen omdat die echt veeel lawaai maken, ik heb 5 casefans inzitten en die maken niet eens zoveel lawaai. Misschien iemand een suggestie??? Ik heb nu allemaal papst casefans, kan dat er misschien op, of draait tie daarvoor te langzaam?
Link naar reactie
en dat de SLK-900 met schroeven vast gaat en dat de SLK-900 90mm is ;) er kan best een papst fan op (deze heb je in verschillende geluids/prestatie verhoudingen btw), bijvoorbeeld eentje van 19dba, een langzamere fan betekend natuurlijk wel hogere temps maar dat is gewoon een kwestie van belangen tegen elkaar afwegen
Link naar reactie
Ik heb een Spire Whisperrock 3, koelt mijn 2000+ goed, stressed blijft hij onder de 40 graden. Alleen vind ik m wel wat lawaaiig, 26.7 dB(A). Ik heb ook geen top kwaliteit kast, dat scheelt ook een hoop. Ik overweeg misschien de Whisperroch 4 te kopen, omdat die maar 21 dB(A) is!! Maar ik vraag me af of hij dan wel goed genoeg koelt, daar moet ik nog naar kijken.
Link naar reactie
Yep, maar de temp onder load is belangrijker. Verder scheelt het bij die snelheden ook of je een Palomino of Tbred hebt, de laatste is de 0.13 micron versie en die wordt minder warm. Vaak zijn het btw de casefans die het meeste lawaai maken, niet de CPU koeler zelf. Ik heb mijn vorige Alpha 8045 + Delta 80MP fan in de PC van min ouders gezet, maar daar zitten minder casefans in, en die PC is een stuk stiller. Ook een stuk warmer, maar dat maakt bij hun niet zo veel uit, zij gaan toch niet tweaken en dergelijke.
Link naar reactie
Overklokken doe je door de FAQ te lezen en BA's prachtige OC-guide door te nemen :roll: Je kunt met diverse progsels kijken of het een Tbred of een Palomino, als ik me niet vergis heb je GNU/Linux dus dan is het simpel: [code:1:307c2e806f]marcel@grima:~$ cat /proc/cpuinfo processor : 0 vendor_id : AuthenticAMD cpu family : 6 model : 8 model name : mobile AMD Athlon(tm) XP 2200+ stepping : 1 cpu MHz : 1805.450 cache size : 256 KB fdiv_bug : no hlt_bug : no f00f_bug : no coma_bug : no fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 1 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 sep mtrr pge mca cmov pat pse36 mmx fxsr sse syscall mmxext 3dnowext 3dnow bogomips : 3604.48 marcel@grima:~$[/code:1:307c2e806f] [code:1:307c2e806f]marcel@grima:~$ cat /proc/acpi/processor/0/info <TBD> marcel@grima:~$[/code:1:307c2e806f] Ik heb dus een mobile 2200+ met een Tbred kern,
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...