Ga naar inhoud

Nieuw moederbord, pc werkt niet meer.


Aanbevolen berichten

Ik heb vrijdag (voor het eerst) een nieuw moederbord in mijn pc gezet maar ik krijg nu mijn computer niet meer goed werkend. Moederbord: Msi K7N2 Delta series met Amd athlon xp 2800 processor. Geheugen: 2x 256mb DDR 2 harde schijven: 1x 60gb en 1x 40gb windows xp Ik heb volgens mij alles volgens het boekje aangesloten maar krijg bij het opstarten de volgende meldingen: No drive atached to fasttrack controller the bios is not installed. Het opstarten duurt trouwens ook heel lang (bijvoorbeeld het Msi logo dat wel 30 sec. in beeld blijft staan) Uiteindelijk na een paar minuten stopt de computer bij de volgende melding: Diskboot failure insert systemdisk and prees enter. In de bios zie ik ook maar 1 hardeschijf i.p.v. 2 Nu het grootste probleem: Na wat wijzigingen in de bios gemaakt te hebben heb ik vervolgens ook geen beeld meer. Wie kan mij helpen want ik kom er zelf niet meer uit.
Link naar reactie
Reset ik mijn bios via een jumper op het moederbord? Ik lees in de handleiding alleen iets over een jumper die ik kan verzetten. Er staat een tekeningetje bij met de tekst Keep data en Clear data en hoe ik dan die jumper daar voor moet zetten. Het woord Reset kom ik nergens tegen. Ik heb natuurlijk geen beeld dus een reset instelling kan ik natuurlijk niet zien. (De bios is trouwens een Phoenix-Award bios)
Link naar reactie
[quote:13e5e13f7a="Nightfire"]Als je je moederbord vervangt is het raadzaam ook meteen een schone windows/linux installatie te doen.[/quote:13e5e13f7a] sommige mensen zijn echt lachwekkend :P GNU/Linux opnieuw installeren omdat je een moederbord vervangt? Je kan zonder moeite je HDD van de ene in de andere PC mikken, je moet hooguit wat andere modules laden of even je kernel opnieuw bakken. Heb je de HDD's wel op de normale IDE aangesloten en niet toevallig op de IDE connectors van je RAID controller, ik denk dat daar het probleem zit namelijk.
Link naar reactie
[quote:7259ab9169="Cor vd H"] Ik heb volgens mij alles volgens het boekje aangesloten maar krijg bij het opstarten de volgende meldingen: No drive atached to fasttrack controller the bios is not installed. Uiteindelijk na een paar minuten stopt de computer bij de volgende melding: Diskboot failure insert systemdisk and prees enter. In de bios zie ik ook maar 1 hardeschijf i.p.v. 2 [/quote:7259ab9169] Blijkbaar toch niet op da RAID controller, of de kabels zitten omgekeerd/ niet goed vast of verkeerd doorgelust.
Link naar reactie
Computer doet het weer. Iemand van de it afdeling op mijn werk heeft hem aan de praat gekregen. Hij heeft als ik het goed heb de processor gereset (vraag me niet hoe) en er waren twee pinnetjes verbogen daar waar ik de harde schijf aansluit op het moederbord. Windows er opnieuw opgezet en alles is weer opgelost. Nog 1 klein vraagje, Ik zie bij systeemeigenschappen het volgende staan: AMD Athlon(tm)XP [b:15c982a0bd]2200+[/b:15c982a0bd] Kloksnelheid 1,67GHz 512 MB RAM-geheugen. Nu weet ik toch zeker dat ik een moederbord met een AMD Athlon [b:15c982a0bd]2800+[/b:15c982a0bd] processor gekocht heb. Klopt dit dan wel? volgens mij heb ik een verkeerde processor meegekregen in de winkel, of niet?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...