Ga naar inhoud

Upgraden van een PIII800


Aanbevolen berichten

Marcel, dat mag voor ons wel "gewoon" zijn, effe een mobo vervangen, maar deze persoon heeft het nog nooit gedaan. Als je iets fout doet, kun je bv. je moederbord of proc om zeep helpen. Dus advies aan alle beginners: je mag het best zelf doen, maar zorg dat er iemand met verstand van zaken naast je staat om aanwijzingen te geven.
Link naar reactie
[quote:faecf69ead="BrigitteW"]Marcel, dat mag voor ons wel "gewoon" zijn, effe een mobo vervangen, maar deze persoon heeft het nog nooit gedaan. Als je iets fout doet, kun je bv. je moederbord of proc om zeep helpen. Dus advies aan alle beginners: je mag het best zelf doen, maar zorg dat er iemand met verstand van zaken naast je staat om aanwijzingen te geven.[/quote:faecf69ead] voor iedereen is het een keer zijn eerste keer, ik heb de eerste keer gewoon de proc in het mobo gedaan, koeling erop en bord in de kast vast schroeven, zo'n probleem is het echt niet je moet alleen even elektrische spanning wegnemen door je kast aan te raken en je moet alles rustig en met beleid doen, vooral de koeling plaatsen op www,eynstein.nl in de FAQ vind je een PC bouw guide met nuttige tips
Link naar reactie
Nee Marcel, jij bent een natuurtalent :D Ik kom alleen te vaak tegen vragen als "Is mijn proc doorgebrand?", "Waarom start m'n computer niet op na het inbouwen van een nieuw mobo", "Temperatuur veel te hoog, moet je eigenlijk wel koelprut gebruiken" om te weten dat het voor een echte leek zonder specifiek talent een dure grap kan worden.
Link naar reactie
Nou ik kan me van Marcel anders ook nog wel 15 topics of zo herrinneren... :roll: Het is idd ook niet zo'n probleem, maar je moet idd wel even weten wat je doet. Naast oa de FAQ van Eynstein staat er vaak in het boekje van het moederbord ook een duidelijke uitleg. En over de config: Dat XP geen baat heeft bij een snellere CPU/mem combi, dat is natuurlijk niet waar. Ik merk het verschil dus echt wel sinds mijn laatste upgrade. Verder zou ik even wat benches opzoeken, Photoshop loopt volgens mij samen met de SSE2 plugin heel goed op een P4, waarvan bijvoorbeeld de 2.4C ook heel goed betaalbaar is. Natuurlijk niet zo goedkoop als de ECS/2000+ optie, maar qua performance misschien wel interressant om te overwegen.
Link naar reactie
[quote:c0556dcaba="BA"]Nou ik kan me van Marcel anders ook nog wel 15 topics of zo herrinneren... :roll: [/quote:c0556dcaba] Tuurlijk, maar dat neem niet weg dat het inbouwen van het bord absoluut geen probleem was. Ik heb toen ook mijn manual gelezen, de Eysntein FAQ en veel info van jullie natuurlijk (toen vooral BA, hjs en Mithrandir als ik het me goed herinner).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...