Ga naar inhoud

Upgraden van een PIII800


Aanbevolen berichten

Helaas is de FAQ database niet meer instand anders had ik daar ongetwijfeld het antwoord kunne vinden. Daarom stel ik op deze manier mijn vraag. Ik ben totaal onbekend met het upgraden van PC`s als het om moederboarden en processors gaat. Ik heb een PIII 800 en ik zou deze graag willen opwaarderen. Waar zou ik meer informatie (betrouwbaar en duidelijk) kunnen vinden over het opwaarderen van mijn PC. Ik wil namelijk weten wat de mogelijkheden zijn voor het alleen opwaarden van mijn processor en/of een nieuw mobo. Het doel van de upgrade is het soepel kunnen draaien van Windows XP met daarbij desktoppublishing programma`s als adobe photoshop, elements, enz. Het hoeft dus geen high-end systeem te worden. Ik heb een Medion MD2000 mobo met een socket 370 en VIA 694X Chipset. Riva TNT2 32MB Seagate 20,4 Gb 5400 RPM 128 MB SD-Ram Bedankt, Maarten
Link naar reactie
De beste plek om die informatie te vinden is gewoon hier. Als je voor weinig geld het moederbord en de processor wil vervangen is dit misschien een goede optie: ECS K7S5A Pro AMD Athlon XP 2400+ je kunt dan eventueel je oude geheugen blijven gebruiken, maar dat zorgt natuurlijk wel voor preformence verlies. Als het budget het toelaat zou je daarom nog: 512mb PC2100 DDR Twinmos;Samsung;Kingston;Dane-Elec;Siemens kunnen kopen om maar even een voorbeeldje te geven. Voor Photoshop is een goede grafische kaart ook zeer prettig, terwijl dat ook niet al teveel geld hoeft te kosten. Wat mogelijkheden zouden bijvoorbeeld zijn: Matrox G550 Club3D Radeon 9000 maar ik weet niet wat voor grafische kaart je nu hebt? Als je nog iets wilt weten kun je het gewoon hier vragen, ook met de search functie kun je aardig wat voorbeelden vinden van soortgelijke vragen en bijbehorende antwoorden (al werkt de search-functie momenteel niet zo best door werkzaamheden).
Link naar reactie
Ik heb slechte ervaringen met goedkoop ram geheugen. Ik heb in mijn la nog een geodkoopstuk SD-Ram liggen van 512 MB deze heb ik voor een EUR 50 gekocht maar bleek fouten te hebben waardoor het eigenlijk waardeloos werd. Windows crashte constant onder dit slechte geheugen. Mijn budget ligt op ongeveer 3 a 4 honderd euro.
Link naar reactie
daarvan kan je wel een redelijk nieuw systeem samenstellen bijv. mobo:asus A7N8X cpu:AMD Athlon XP 2500+ boxed geheugen: samsung pc 2700 512MB hd: Maxtor 40 7200 RPM vga:Club 3d ati radeon 7500 64MB totaal: 436,- dit had ik ff samengesteld bij wintelco. de andere hd heb ik erbij gedaan omdat je anders alsno snelheids verlies hebt door je 5400RPM schijf en deze is ook dubbekl zo groot. het geheugen is van samsung wat gewoon een goed merk is.
Link naar reactie
Bedankt voor je reacties, Wat houd het in dat de de processor "boxed" is?? Ik zie ze namelijk ook als "tray" wat word hiermee bedoeld? Zoals ik al aangaf heb ik nog geen ervaring met het opwaarderen van mobo`s en processors. Waar kijken jullie naar als de onderdelen beoordeelt op compatibiliteit?? Maarten
Link naar reactie
Heel mooi dat je zo'n groot budget hebt, maar dat is zonde van het geld. Windows XP draait echt niet soepeler op een 2400+ dan op een 2000+ en dat mobo maakt al helemaal geen donder uit voor de dingen die jij wilt doen. Als je dat geld kwijt wilt kun je het altijd naar mij overmaken. Je ziet maar, ik ben de beroerste niet :P Een ECS K7S5A Pro (idd 45 euro) en een 2000+ (60 euro) is ruim voldoende, met een Radeon kaartje erbij en een stickie geheugen ben je dan zo'n 250 euro kwijt, dat lijkt me een nette prijs?
Link naar reactie
Ik blijf nog altijd student dus ik heb nooit geld over. Zoals ik al eerder aangaf had ik verwacht dat het duurder zou zijn om een pc te upgraden, daarom had ik een ruim budget geschat. Het is zo dat als ik een soepel lopende pc kan leveren aan mijn vader, waarop hij zijn fotootjes kan bewerken, dat ik dan zijn gloedje nieuwe pc krijg die hij over een paar maanden wil gaan kopen. Maarten
Link naar reactie
mijn 800 trekt anders lkkr door in Win XP en photoshop. korte omschrijving: pIII 800 320 mb ram pc 133 gf4 mx440 64mb 20 gb maxtor 7200 rpm Ik kan er nog prima op gamen, al wordt het bij de nieuwste spellen iets minder. Windows XP en zooi draait anders super. Als je PC maar genoeg RAM heeft dan maakt de processor niet meer zoveel uit voor dat soort dingen. Dus koop gewoon 512 ram en eventueel een andere HD en videokaart. Grtz NoepZor
Link naar reactie
hallo, ik heb zelf pIII 866 heb deze geupdate(huh) met een videokaart geforce 2 mx440 64mb Ik had nl dezelfde videokaart als jou de Tnt 2, 32mb, heb een andere geluidskaart erin gezet(was s/b pci 128 is s/b live 5.1) werk geheugen bij geprikt 128 mhz naar 256 mhz en twee harde schijven van elk 40 gb maxtor 7200, en natuurlijk (nou natuurlijk) Xp erop, Ben zelf in de weer met Pinnacle (prog voor videobewerking) maar geen enkel probleem, terwijl het een zeer zwaar programma is, dus voorlopig zit ik nog wel eventjes goed!! dan duurt het bereken maar ietsie langer merk ik zelf toch niets van. dit alles heeft mij ca 230 euries gekost, dus mischien heb je wat aan deze info!! succes hein online
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...