Ga naar inhoud

AMD Warmte?


Aanbevolen berichten

Deze discussie is maatwerk :wink:. Ook ik heb een 2000+ pal. met de oude koeler van AMD. Aankoop in ongeveer april. Temp. idle nu 55 graden, stressed 63-65 graden. Casetemp idle 26 graden, stressed iets van 30 graden. Idle zal vandaag ook wel hoger gaan door die achterlijke temperaturen van mijnheer zon.
Link naar reactie
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dat is dus weer es lekker vergelijken zo dan... Interne diode tegen mobosensor. Bij de laatste kan je er zo wel een graad of 10-20 bovenop tellen vaak, dan heb je de echte temp van de CPU. Is ook niet zo'n probleem, maar verklaard wel hoe jullie aan die lage temps komen ;) Ik ben toen van een Epox 8KHA+ (externe diode) naar een 8K3A+ (interne diode) gegaan (bijna zelfde mobo) maar toen was het toch wel even schrikken 45 tot 50c ipv 33 tot 35c lol.
Link naar reactie
Ik heb een xp 2700 op msi kt4ultra bsr mobo en mijn temp van de cpu is 57 graden en dat van mijn kast 38 net gemeten. Toch loopt mijn pc snel vast met dit weer als ik de cpu en de hdd's wat belast. Krijg dan een blauw scherm en een enkel keertje reboot tie zomaar spontaan. Kan het zijn dat het geheugen of de harde schijven soms te heet worden??? Mijn hobbiekamer zit op de 2e verdieping onder een dak zonder steentjes, dus overdag met dit zeer hete weer wordt het al ruim 50a60 graden hier boven(merk ik niks van, overdag moet ik natuurlijk werken). Is het misschien niet beter om al mijn apparatuur van het lichtnet af te halen met deze hitte overdag??? Sterker nog: Is het niet beter om mijn apparatuur gedurende de hittegolf helemaal niet te gebruiken ook s'avonds niet??? Ik denk er hard over om een laptop aan te schaffen zodat ik buiten in de tuin kan computeren.
Link naar reactie
Ik denk dat jij beter een Airco kan kopen, 50 a 60 graden in een kamertje is nergens goed voor :o je hdd en mem kan zeker te warm worden, met een case temp van meer dan 40 graden heb je wel een probleem. je moet echt zorgen dat de temperatuur in je kamer omlaag gaat en extra koeling in je pc hangen anders kan je zoals je zelf al hebt gemerkt niet veel met je pc doen.
Link naar reactie
Heb alleen ff het geld niet voor een airco en bovendien zijn die dingen ook nogeens zowat overal uitverkocht. De allergoedkoopste oplossing is om mijn pc maar op de eettafel in de woonkamer beneden neer te zetten, mits madame geen bezwaar maakt. Maar dat het te warm is boven is een feit, ik slaap zelfs buiten in de tuin op mijn schommelbank en dan nog heb ik het erg warm.
Link naar reactie
[quote:bfa3613679="Alexander Online"]In deze hitte moet je je pc daar echt niet gebruiken. in de schaduw van de tuin is beter[/quote:bfa3613679] Doe ik ook niet, vandaar dat ik nu bij mijn moeder achter haar pc zit. Om nou die loodzware chieftec kast naar beneden te slepen in deze hitte gaat mij net iets te ver.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...