Ga naar inhoud

is deze waterkoeling set wat?


Aanbevolen berichten

Dacht al Turbulence, waar blijf je nou :wink: Maar je hebt wel gelijk, je kan dan mss beter gaan voor luchtkoeling met een goed blok, met kleine fan. Ik had 4 papstfans en een slk 900 en die hoorde je totaal niet. Nu heb ik ook waterkoeling en het is ook niet bepaald stiller, heb namelijk een delta fan om de rad te koelen. Het is wel zo dat deze niet altijd op 12v hoeft te draaien, anders wordt je er doof van :o
Link naar reactie
kijk weet je wat het is, iedereen denkt vaak dat WC stukken beter is dan luchtkoeling... dit is 9 van de 10 keer gewoon niet het geval. alleen echt de hele dure setjes, koelen voldoende om nog een beetje het niveau van een goeie luchtkoeler te behalen. koop je een SLK 900 met een 120 MM papfst, dan ben je voor rond de 80 euro ofzo klaar. Neem je een vergelijkend setje, die ook goed is voor OC'en, dan praat je over een Dangerden of nextcool setje bijvoorbeeld waar je dan over rond de 200 euro praat... maar helemaal geen verkeerd woord over de goedkopere setjes hoor. mijn XP1700 draaide bijvoorbeeld stressed op 2350 MHZ, en werd dan 59 graden stressed. Dat is zeker geen verkeerde temperatuur, zeker niet gezien wat de gemiddelde luchtkoeler dan voor temperatuur er van maakt... Daarnaast, als ik dan zag wat voor temps diniz had met zijn XP1700 @ongeveer dezelfde speeds met een SLK 900, dan doet deze set zeker wel goed werk... aangezien je het water toch nooit ''kouder'' zult krijgen dan de omgevende lucht, zul je nooit extreem lage temperaturen kunnen krijgen met WC. ik zou ook nooit een dangerden setje bijvoorbeeld kopen, omdat de meerprijs die er aan zit, echt niet opweegt tegen de voordelen ervan. wil je een leuk WC setje, koop dan mooi die van TT. Qua temperaturen zul je dan wel een SLK 900 bijkunnen houden
Link naar reactie
bij jou setje zit daar niet een black ice radiator bij? dat zijn meestal wel goeie radjes. Zou er niet teveel geld aan uitgeven, check maar eens op tweakers, over het algemeen doen ze het daar allemaal met een ouwe kachelradiator uit een sloopauto... voor 10 euro ofzo heb je dan een superradje, gezien dat een black ice pro II al meer dan 60 euro doet gemiddeld, zou ik het wel weten :wink: wat kost een losse TEC eigenlijk nu dan? en dan ben je er nog niet, want die moet ook nog weer stroom hebben, dus ook nog weer een extra PSU aankopen.. als je het dan goed wilt doen, waarom spaar je dan niet wat op, en koop je een leuke prommy ofzo? 8) Dan behoor je wel tot de echten :wink:
Link naar reactie
Heb een tec onder de swiftech MCW50-T, is een 80 watt tec en die kan ik laten lopen op mijn 550watt truecontrol... :D Die MCW50-T is 25 euro duurder dan een normaal blok, dus dat valt echt mee. Die tec is voor op mijn videokaart, de cpu koel ik gewoon met een koelblok, en ik ga dan voor ongeveer 2600Mhz, ook zeker niet slecht. Prommie vind ik ook veel te onhandig als je je pc een keer wil meenemen, en er is verschil tussen 850 euro en 400 euro :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...