Ga naar inhoud

kan een amd athlon 2600+ op mijn moederboord


Aanbevolen berichten

[quote:088399b659="rikterbeek"]ik wil graag een nieuw processor op mijn moederboord zetten. een amd athlon 2600+ ( is maar 100 euro)[/quote:088399b659] wie gaat er dan voor een 2400?? upgraden heeft alleen nut als je het nodig hebt als je net zoals jij alleen wat internet/office & fotobewerking doet zal het misschien weinig nut hebben maar als je de nieuwste spellen wil spelen kan het veel nut hebben
Link naar reactie
100 euro is veel geld voor een upgrade die je niet of nauwelijks zult merken. Voor internet en fotobewerking zal het verschil niet erg groot zijn en dan is die 100 euro dus weggegooid geld. Met fotobewerking heb je er wel wat voordeel van, maar vooral bij het laden van grote foto's en wegschrijven is je HDD een limiterende factor en bij het bewerken zelf komt het ook niet al te vaak aan op processorkrachht (vooral bij compressies etc). De koeler kan je waarschijnlijk wel houden. Een 2600+ wordt wel warmer dan een 1700+, maar als er nu wat speling over is, hoef je daarmee geen problemen te wachten (de boxed koeler is afair van een 1700+ en een 2600+ ook hetzelfde). Als je veel gamed echter is zo'n update zeker de moeite waard en zal het verschil heel goed merkbaar zijn. Ik zou zeggen ga alleen upgraden als je nu niet tevreden bent over de snelheid en met een 1700+ voor die doeleinden kan ik me dat haast niet voorstellen.
Link naar reactie
[quote:e79b8ced0c="computer_nerdo"][quote:e79b8ced0c="rikterbeek"]ik wil graag een nieuw processor op mijn moederboord zetten. een amd athlon 2600+ ( is maar 100 euro)[/quote:e79b8ced0c] wie gaat er dan voor een 2400?? upgraden heeft alleen nut als je het nodig hebt als je net zoals jij alleen wat internet/office & fotobewerking doet zal het misschien weinig nut hebben maar als je de nieuwste spellen wil spelen kan het veel nut hebben[/quote:e79b8ced0c] De mensen die weten dat een 2400 geen €100, maar €75 kost!! http://www.tweakers.net/pricewatch/31808
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...