Ga naar inhoud

welke cpu/mobo?


Aanbevolen berichten

hallo daar ik had ff vraagje welke van deze cpu's kan ik het beste kiezen? AMD Athlon XP 2400+ (2,00 Ghz) >0.13< 266 FSB Boxed à 97,50 AMD Athlon XP 2500+ (1,83Ghz) >0.13< 333 FSB Boxed 512 kb à 105,00 AMD Athlon XP 2600+ (2,08 Ghz) >0.13< 333 FSB Boxed à 117,50 ik ben nog niet echt van plan te oc-en, misschien ooit eens in de toekomst ik ga een Asus A7N8X Deluxe of een Abit N7-S kopen (twijfel nog een beetje) die twijfel is vanwege de prijs, en de soundstorm die de asus wel heeft. Iemand daar ervaring mee en is dat de 10 euro meer waard? groetjes
Link naar reactie
[quote:f10945f300="humpf007"]Ik zou zowiezo voor de barton-core gaan, dus de 2500+ of 2600+, als ik naar het prijsverschil kijk hoef je de 2600+ niet te laten liggen, dus de 2600. De 2400 is uitgesloten; ikzelf heb de 2400 gehad en ben daarna naar een 2500 gegaan: het verschil was aanmerkelijk.........[/quote:f10945f300] De barton 2500+ gaat op 1.83 Ghz en de Thouroughbred gaat op 2.0 Ghz. Met welke applicaties merk je daar verschil in dan? Ik heb laatst een povray benchmark gedraait waarbij de 1.8 Ghz Thouroughbred (2200+) ong. hetzelfde presteerde als je zou verwachten van een duron op 1.8 Ghz. Een AXP met barton core zal naar ik aanneem even slecht presteren. Als je enig verschil wil merken moet het snelheidsverschil minstens 20% zijn.
Link naar reactie
Yep, maar dat is maar 1 bench, het ligt natuurlijk aan de apps die je draait of de Barton sneller is of niet. Daar moet je mi naar kijken als je tussen de 2600 en 2500 kiezen moet. (staan er zat, AT, tomshardware etc) Als je later nog wil overklokken, dan zou ik ieg voor de Abit NF7 Rev 2.0 gaan, die is wat dat betreft een stuk beter als die Asus. Soundstorm heb ik zelf geen ervaring mee, maar als je al een goede geluidskaart hebt ala Audigy, dan heb je die soundstorm ook niet nodig lijkt mij. Ik zou zelf de NF7 Rev 2.0 + Barton 2500+ doen, en die dan overklokken.
Link naar reactie
Ik zou ook voor de NF7 (S) gaan icm een Barton, deze zijn echt een stuk sneller, ook al is de kloksnelheid een stuk lager. Daar komt nog eens bij dat de meeste 2500+ tegenwoordig de 2200-2300Mhz wel halen, wat dus 500Mhz boven de originel snelheid ligt. Dus als je nog eens wil gaan overklokken heb je de perfecte combi!
Link naar reactie
Als je al een goede geluidskaart hebt is soundstorm niet nodig. Het is wel een stuk beter dan gewoon onboard sound. Ik heb het zelf ook tot nu toe ben ik er behoorlijk tevreden over. Instellen is een beetje vaag, maar het werkt nu wel goed. Duzz, in vergelijking met onboard sound is het de 10 euro wel waard.
Link naar reactie
ik heb zelf nog geen geluidskaart, ook niet nodig want ik heb altijd de geluidskaart die op dit moederbord zit gebruikt. Ik sta nu vor de keus van overclocken of niet overclocken; dus abit n7-s met 2500 of a7n8x deluxe met 2600... als ik nu nog niet ga overclocken, zal er dan een verschil in snelheid zitten? en is het zon verschil tussen het asus en abit mobo wat overclocken betreft? want ik weet wel 100% zeker dat ik voor de A7N8X deluxe ga, alleen ik twijfel nog of ik voor 2500+ of 2600+ ga :/ welke is sneller? en is dat verschil te merken in spellen? en scheelt het zo veel in oc-en?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...