Ga naar inhoud

probleem na opstarten Epox8KHA/AMD1800


Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb een probleem met mijn systeem mb=Epox 8KHA proc=AMD AThlon 1800XP Dit systeem heb ik al enige tijd. Ca. 1/2jaar geleden alleen een stiller proc.fan gekocht (artic cooling ipv een vulcano). Een keer op een zeer warme dag (veel zon op het zolderraam) wel eens een te hoge temp waarschuwing gehad. Na uitzetten en wachten tot het minder warm werd kon ik er gewoon mee werken. (moet ik maar niet op een warme zomerdag achter de pc kruipen) Verder nooit problemen. Gisteren liep het systeem op gegeven moment vast. Ik nam aan dat dat door de warmte kwam. Echter vandaag had ik hetzelfde na ca. 10 minuten. Naderhand zelfs alleen al bij het bekijken van de bios instellingen. Ook bij een geopende systeemkast met een tafelventilator erop. Max temp processor ca. 44 gr Celsius Echter indien niet meteen uigeschakeld geeft het systeem geluidssignalen (regelmatig interval) Na vastlopen crasht Linux bij onmiddellijk weer opstarten. Na enige tijd wachten start het systeem weer gewoon om vervolgens na enkele minuten er weer mee op te houden. Ik gebruik de PC alleen voor ontwikkelen en office onder linux. Wie weet raad? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Test je geheugen eens, www.memtest86.com Op die manier kan je zien of er problemen zijn met het geheugen of de memcontroller. Dat kan een oorzaak voor de problemen zijn. Kijk ook even naar de condensatoren op het moederbord, of ze niet bol staan of gebarsten zijn. Dat kan een brakke voltageregulatie als gevolg hebben. Dat zou je dan ook terug moeten zien in de bios aan de Vcore meting. Sowieso is het een goed idee om de voltages van de voeding ook na te kijken, daar kan het ook aan liggen. Hoewel het mij stug lijkt dat je voeding te ligt is, omdat hij het altijd gedaan heeft. Ik neem aan dat je niks veranderd hebt de afgelopen tijd?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...