Ga naar inhoud

[b]Geheugen of moederbord probleem?[/b]


Aanbevolen berichten

Ik heb een ASUS A7V266 DDR moederbord met daarop een AMD Athlon XP 1500+ met 256 MB DDR 266 MHz.Enige tijd geleden heb ik om mijn computer sneller te maken een extra 256 MB DDR 266 MHz sim in mijn computer erbij geplaatst :D . De computer zag bij het opstarten keurig 512 MB. Nu wil het akelige geval dat ik tegenwoordig nog maar 384 MB bij opstarten :evil: , af en toe ziet de computer wel 512 MB, maar zodra ik het opstartscherm van Win XP krijg start de computer opnieuw op en heb ik nog maar 384 MB. Ik heb de sims al van plaats gewisseld, of eerst de een dan de ander erbij. Maar soms is de ene sim 128 MB en soms de ander. Zodra de computer de sim in slot 1 herkent als 256 MB plaatste ik de nader erbij en zag hij 512 MB, maar na herstarten was het vaak weer 384 MB :cry: . Ik heb ook Memtest-86 v3.0 gedraaid, deze ziet ook maar 384 MB en vindt in test 5, 14 errors, zgn. failing addresses. Wat ik hiermee moet, weet ik niet. :( Mijn vraag is nu ligt het probleem in het geheugen of in het moederbord? En hoe is dit evt. op te lossen? Met vriendelijke groet, Edwin van Mirre
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...