Ga naar inhoud

Upgraden nog zinvol ?


Aanbevolen berichten

[b:1434b626b0][b][b]Heren (en dames), :P Ik heb een: Sky PC,AMD-Athlon 1400 Mhz processor, MOBO MS-6380 LE (Socket A-462), 512 MB intern geheugen(PC2700 DDR-RAM) 60 GB Maxtor HD U-DMA GeForce 4 TI 4600 VGA, DVD (alles) brander, DVD-rom, Creative Soundblaster Live Platinum 5.1, IIyama Vision Master Pro 454 en een goeie 5.1 set eveneens van Creative. Ik weet dat een aantal onderdelen al weer (wanneer niet) verouderd zijn maar heb nog geen poen om de gehele shit te vervangen voor het P4 geweld..... :-? Op zich ben ik nog tevereden over de capaciteiten van de PC alleen wil ik wat meer rendement uit de processor en VGA kaart halen en dat is gezien de huidige configuratie niet meer mogelijk dus wat kan ik nog veranderen ? Welke processor-upgrade is geschikt voor mijn MoBo en kan het huidige geheugen hier mee omgaan ? Gezien de huidige AMD processor prijzen lijkt dit mij wel een interressante upgrade. Ik hoor van jullie. :) Ted G[/b:1434b626b0][/b] (sorry zal het niet meer in "boldy" doen ....)[/b]
Link naar reactie
CPU upgrade zou zinvol kunnen zijn, je kunt een behoorlijke sprong maken, voor niet al teveel geld. Volgens MSI zelf kan er maximaal een XP 2000+ op. Zo'n processor kost rond de 60 euro, is dus ook nog geen gigantische investering. De rest van de pc is niet nieuw meer, maar eigenlijk ook nog niet echt verouderd. http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=26
Link naar reactie
je zal de overgang van je ''oudere'' Atlon wel merken als je overstapt naar een XP2000. voor de rest een leuk systeempje nog wel, waar je nog wel redelijk goed mee vooruit kan :wink: owjah, je hoeft niet je tekst te accentueren door hem [b:2c2b24828d]VET[/b:2c2b24828d] te plaatsen, we lezen het zo ook wel :wink:
Link naar reactie
Je moet niet verwachten dat je pc nou ineens twee keer zo snel gaat, maar ik denk zeker dat het duidelijk merkaar is. De XP 2000 is een generatie nieuwer (je hebt nu waarschijnlijk een thunderbird) en ruim 40% sneller. Je zou ook nog eens naar de bios updates kunnen kijken. Een enkele keer kun je met een beta bios vaak nog wel een slag sneller. Wel op eigen risico natuurlijk.
Link naar reactie
Als je toch gaat expirimenteren, er is wel een mod die er voor zorgt dat spellere CPU's wel passen: http://www.msi.com.tw/program/e_service/forum/thread.php?threadid=23762&boardid=13&styleid=1&sid=e651b4aeef5ae3b4cf11e018595bd659 Let alleen even op dat je je garantie dan wel kwijt bent.
Link naar reactie
ik denk dat ik zelf ook zo'n upgrade ga doen. van amd athlon thunderbird 1400 naar amd athlon xp 2000+ aangezien ik geen geld heb voor heel nieuw moederbord en geheugen :cry: (ach ja, ik heb nu wel een brommer :P ) dus ga voor die 2000+ dan heb je voor weinig geld een goeie upgrade waar je weer een tijdje mee kunt doen :)
Link naar reactie
Heren, Oke het lijkt mij duidelijk ik ga voor de Ahtlon XP 2000+ 40% sneller is altijd welkom... "Klooien" (bedoel er niets mee hoor) met het bios of tooltjes doe ik maar liever niet dit koste me al eens keer een nieuwe processor... Bios update heb ik al gedaan dus dat zit wel goed.. Het is me duidelijk,ik rij deze week wel ff naar alternate.... Allen bedankt voor deze snelle reacties. Greetingz. Ted
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...