Ga naar inhoud

Front Side Panel Audio aansluiten op ASUS A7V8X-X Deluxe.


Aanbevolen berichten

Zoveel goeie reacties gezien op het forum dat ik het er ook maar op waag want ASUS reageert niet (!). Ook niet na stuk of 10 mailtjes :evil: :( Op m'n nieuwe ATX kast zitten aan de voorzijde aansluitingen voor een microfoon en een koptelefoon. Ook zitten er 2 USB poorten, en die kan ik ook goed aansluiten. De microfoon en koptelefoon echter niet. Reden : de aanduidingen van de FSP op het mobo zijn compleet anders dan de aanduidingen op de FSP kabel 8) Op mobo van links naar rechts : MIC2 / AGND / MICPWR / +5VA / Line out_R / BLINE_OUT_R / NC / Line out_L / BLINE_OUT_L Standaard zijn op het mobo door blauwe connectortjes Line out_R + BLINE_OUT-R en Line out_L + BLINE_OUT_L verbonden. Als ik deze weghaal heb ik geen geluid meer over de boxen.... Op FSP kabel : R in / R out / L in / L out / GND / GND / MIC IN / MIC IN Nou, degene die een goed idee heeft om dit aan te sluiten hoor ik graag want eigenlijk wordt het nu een principe kwestie om het een en ander goed aan de praat te krijgen.... En een beetje hobby-ist weet hoe dat voelt !! :roll: Alvast bedankt voor jullie moeite.
Link naar reactie
Dus: [b:e12a656f81]Mobo:[/b:e12a656f81] MIC2 AGND MICPWR +5VA [b:e12a656f81]Line out_R -> Plug op mobo BLINE_OUT_R -> Plug op mobo[/b:e12a656f81] NC [b:e12a656f81]Line out_L -> plug op mobo BLINE_OUT_L -> plug op mobo[/b:e12a656f81] [b:e12a656f81]Kabel[/b:e12a656f81] R in R out L in L out GND GND MIC IN MIC IN De bovenste 4 lijken mij van de koptelefoon. Met de redenering dat je bij een box 2 kabels nodig hebt, de plus en de min, dus dan zal je die voor een goede koptelefoon ook wel nodig hebben. (zijn mini boxen) Ik denk sowieso niet dat je die aangesloten krijgt, omdat deze op de zelfde poort als de boxen moeten. (line out) De onderste 4 lijken mij een beetje vaag, zitten er 2 microfoonaansluitingen op? Of heeft een microfoon een aparte stroomaansluiting nodig via de PC? Omdat er op het mobo dus een MICPWR zit. Via google vond ik dit: http://www.epanorama.net/documents/audio/electret.html Blijkbaar hebben (sommige) microfoons dus toch een interne versterker. Dan zou je dus 4 pinnen nodig hebben, 2x een 0V (GND) 1x stroom voor de versterker en 1x draad naar de microfoon zelf. Een idee kan dan zijn dat de 2x MIC in op de FSP kabel dus voor de microfoon & versterker zijn, en de 2x GND voor de 0V. Maar dan weet je dus niet welke nu versterker is en welke microfoon. Op het mobo zit een MICPWR, die zou als je logisch redeneerd de stroom voor de versterker leveren, en de MIC2 zou dan voor de microfoon zijn. Dan zou ik alleen niet weten waar die 2x GND heen moet, misschien naar AGND, maar daar heb je er maar 1 van. Enige wat dan nog overblijft is de NC, de +5VA is een spanningslijn. Dit is mijn gedachtengang, maar ik ben ook geen audioexpert... Het zal ieg wel even puzzelen worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...