Ga naar inhoud

Nieuwe Koeling


Aanbevolen berichten

Mensen, ik heb het idee dat mijn computer vaak erg warm wordt en dat dat niet goed is voor mijn computertje, ook vind ik dat mijn computer teveel lawaai maakt...ik wil hier dus wat aan gaan doen.. Mijn systeem: Intel Pentium 4 1.7 GHz 1.25 GB SD-RAM geheugen Ik heb mijn computer 24 uur per dag aan staan en vaak staat hij dan ook een week aan zonder te restarten... Vandaag, toen mijn computer ongeveer 12 uur had aangestaan, zonder het laden van al te zware programma's mete ik deze temperaturen in mijn BIOS: Current system temp. 36 graden C Current CPU temp. 71 graden C Current CPU FAN speed 4753 RPM Is dit normaal? Ik citeer: Plug in the CPU fan cable to the 3-pin CPU FAN connector. If you have a chassis fan, you can also plug it on FAN2 or FAN3 connector. Ook staat er nog een klein tekeningetje met het volgende bij: GND, +12V, SENSOR Dit staat letterlijk in mijn Moederbord manual. Ik heb op dit moment een standaard fan (denk ik) erin zitten omdat deze eral in zat toen ik mijn PC kocht. Ik heb dus 1 CPU FAN aansluiting op mijn moederbord waarop een fan is aangesloten, en 2 FAN Connectoren op mijn moederbord waar nog geen fans op aangesloten zijn, wat kan ik het beste doen om nu mijn computer koeler te maken en ook nog eens minder geluid te laten produceren want de computer staat op mijn kamer! Ik heb maar een laag budget dus het liefst zo goedkoop mogelijk! Met vriendelijke groet, Laurens V.
Link naar reactie
Voor weinig geld, zou ik denken eerst de temperatuur omlaag. Ik denk dat het toevoegen van een casefan direct al vrij veel oplevert. COntroleer ook of de ventilatoren die nu in de computer zitten vrij van stof zijn en goed functioneren. Wat bedoel je overigens met veel lawaai? Gewoon een rustige zoem/bromtoon of een luid gegier of geratel o.i.d? Soms is een ventilator stuk en dan draait die onregelmatig en soms ook luidruchtig. Beide symptonen zijn goed herkenbaar en duiden op een probleem. Gewoon een naar geruis, tja, dan moet je op zoek naar de oorzaak en daarvoor een stillere oplossing zoeken. DE CPU ventilator wil nog wel eens luidruchtig zijn, maar ja controleer dat wel eventjes. Er zijn de afgelopen week al wat topics voorbij gekomen waarin dat uitgebreid werd uitgelegd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...