Ga naar inhoud

Microstar systeem?


Aanbevolen berichten

Hoi, kreeg vandaag een folder van Media Markt in de bus met de volgende aanbieding: Intel Pentium 2.80 GHz met H.t. Pioneer DVD + RW/ -RW/ +R / -R Dvd rom 16x48 160 Gb hard disk (7200 rpm) 512 Mb ddr-ram nVidea Geforce FX5600 (256 mb ddr ram) 6 kanaals geluid on board Usb 2.0 ieee 1394 fire wire 56 k modem Multicard reader xp home Dit alles voor 1111 Euro :D Het is een Microstar Professional 28160 Nu zegt dit merk mij niets heb al gezocht maar kan er niets over vinden, weet iemand of dit een redelijke aanbieding is?, ik hoef er niet mee te oc'en en voor de rest zit ik wel eens een spelletje te doen en een videootje te branden maar niet spectaculèr of zo! Ik zat eerst te denken aan een asus A7n8x deluxe met 512 mb en een athlon xp 2800 barton met een 80 gb maxtor en een sapphire atlantis 9600 pro plus de rest als een brander enzo, maar als dit microstar systeem ongeveer net zo goed is, dan is het een stuk goedkoper. Wie geeft mij raad? Bij Voorbaat dank, Jos
Link naar reactie
Ziet er idd heel mooi uit. Maar de prestaties van het moederbord, daar weet je nu idd niks vanaf. Misschien kun je daar nog achter komen? Mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar de combinatie met dat asus bord, ook als het wat duurder zou zijn omdat je dan gewoon zelf alles in de hand hebt. (en ik heb het zowiezo nie op merk pc's, te veel problemen mee moeten oplossen hier in de buurt :wink: )
Link naar reactie
Hoi, Met dat Modem doe ik niets maar het zit ernu eenmaal in, ik heb een Adsl verbinding dus ik heb liever een netwerkkaart erin maar die kan ik niet ontdekken, Wat het moederboard betreft heb ik geen idee wat er in zou kunnen zitten, dat zou ik graag van iemand willen horen? Thanks Jos
Link naar reactie
Ben ik het niet mee eens, de originele configuratie die de topicstarter in gedachte had, leek mij een veel betere keuze. Ook als je niet wilt overklokken. Ik heb zelf ook ooit eens een computer bij de Mediamarkt gekocht, daar was ik niet echt heel erg over te spreken. Heb nu in dezelfde kast m'n eigen configuratie zitten en dat bevalt me veel beter.
Link naar reactie
Los van de vraag of dit de juiste keuze is die past bij je wensen, bij deze winkel kopen valt in dezelfde categorie als kopen bij Aldi of andere supermarkten. Niets mis mee, maar verwacht er geen kennis van zaken bij de doorsnee verkoper. Ik kan desgewenst een beschamend voorbeeld noemen. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:81d359acf9="J. de Boer"]Ik kan desgewenst een beschamend voorbeeld noemen. [/quote:81d359acf9] Het is gewenst, want je heb me nou nieuwsgierig gemaakt. Oh en Jos, zet alstjeblieft zelf je systeem in elkaar, want dat systeem waar jij aan zat te denken, is een stuk beter als mediamarkt.
Link naar reactie
nah ik heb ooit bij de lidl gewerkt ... ook tijdens de pc aanbiedingen enzo ... en als je dan hoort wat voor onzin wij de mensen vertelden over die pc's ... en toch gewoon vechtend over de grond voor een pc'tje ... maar jah wat wil je ook met een bedrijfleider die geen muis vast kon houden omdat tie nix van muizenvallen wilde weten ... :evil:
Link naar reactie
[quote:54348ba7cd="De huismeester"][quote:54348ba7cd="J. de Boer"]Ik kan desgewenst een beschamend voorbeeld noemen. [/quote:54348ba7cd] Het is gewenst, want je heb me nou nieuwsgierig gemaakt. Oh en Jos, zet alstjeblieft zelf je systeem in elkaar, want dat systeem waar jij aan zat te denken, is een stuk beter als mediamarkt.[/quote:54348ba7cd]O.k. dan. Het eigenlijk heel onbenullig, maar juist daardoor zo dom. Eerst even de aanleiding tot het verhaal. Nog niet zo lang geleden had mijn jongste dochter, middelbare scholier, met een bijbaantje een eigen PC bij elkaar gespaard. Prachtig natuurlijk, en heel begrijpelijk vroeg ze of ie op het thuisnetwerk cq. op internet mocht. Vanzelfsprekend. Maar, zei ik, wacht even, ik stop er een netwerkkaart in, maar voor we die aansluiten moet er even een ander stopcontact op, met randaarde. Moet ik even tijd voor hebben. Op haar vraag wat dat inhield, liet ik haar het stopcontact in de keuken zien. Gesnapt dus dacht ik. De volgende dag komt ze thuis uit school, en was even bij de Mediamarkt langsgefietst. Komt ze aanzetten met een tweewegstekker met randaarde. "Ja", zei ze "die verkoper zei, dat je daarmee van een gewoon stopcontact een geaard stopcontact kan maken". Ik sprong zowat uit mijn vel (niet tegenover mijn dochter). Een winkel waar dergelijke oliebollen rondlopen valt bij mij helemaal door de mand. Let wel, voor iedereen die zelf verstand van zaken heeft zijn dit heel handige winkels, ze hebben de meest uiteenlopende spullen. En aan die spullen mankeert doorgaans niets. Maar ik vrees dat ze alleen kunnen concureren door een verkoopbeleid van "halen, betalen en niet zeuren". Jan de Boer
Link naar reactie
Ik koop de laatste tijd best wel vaak dingen bij de Mediamarkt en heb ook weinig te klagen over het assortiment, maar zoals Jan de Boer al aangeef aan de verkopers des te meer.... Ik heb er ook een TFT-scherm gekocht en ik heb geprobeerd advies te krijgen van een verkoper.... Ik wist zelf meer over die schermen dan de verkoper....
Link naar reactie
[quote:e08676a2aa="BA"]Tsja, Lidl, Aldi etc... als je daar wat koopt dan verwacht je toch ook niet eens dat ze je ook maar wat vertellen kunnen over zo'n apparaat? Bij de meeste zaken waar ik wat halen moet vertrouw ik al niet op de verkoper, meestal zoek ik het toch zelf uit.[/quote:e08676a2aa] Mja, dat is de insteek ook niet van die zaken. Toch hebben ze vaak leuke systeempjes voor een goede prijs met veel xtra's waar een standaard gebruiker wel 3 jaar mee kan doorbrengen.
Link naar reactie
Ik zal geen namen noemen van zg A-merk PC`s die aleen via een vlotte babbel in de krant of Tv of via hun vertegenwoordigingen uitgezet worden, waar personeel rondloopt die voornamelijk weten waar de meeste provisie op zit en net iets meer weten over de computers als 80 % minimaal van de bevolking weet. Als ik dan toch misleid wordt door een vlotte babbelaar wiens overweldigende praatjes ongeremd door voldoende kennis van zaken over je uitgestort worden dan is het misschien juist om bij de Aldi, Lidl etc ongestoord een spulletje mee te nemen voor een lage prijs , een spulletje dat je heel goed kan vergelijken met de A merken , alleen heb je wel veel meer garantie als die A merken bieden.
Link naar reactie
[quote:c6f4392b25="diniz"][quote:c6f4392b25="BA"]Tsja, Lidl, Aldi etc... als je daar wat koopt dan verwacht je toch ook niet eens dat ze je ook maar wat vertellen kunnen over zo'n apparaat? Bij de meeste zaken waar ik wat halen moet vertrouw ik al niet op de verkoper, meestal zoek ik het toch zelf uit.[/quote:c6f4392b25] Mja, dat is de insteek ook niet van die zaken. Toch hebben ze vaak leuke systeempjes voor een goede prijs met veel xtra's waar een standaard gebruiker wel 3 jaar mee kan doorbrengen.[/quote:c6f4392b25] Zonder meer waar, maar dat was meer als reactie op het commentaar op het personeel. Niet op de inhoud van de systemen zelf (behalve dat ik ze zelf niet kopen zou, maar dat is mijn voorkeur)
Link naar reactie
[quote:c007d6b8f5="Alipapa"]Ik zal geen namen noemen van zg A-merk PC`s die aleen via een vlotte babbel in de krant of Tv of via hun vertegenwoordigingen uitgezet worden, waar personeel rondloopt die voornamelijk weten waar de meeste provisie op zit en net iets meer weten over de computers als 80 % minimaal van de bevolking weet. Als ik dan toch misleid wordt door een vlotte babbelaar wiens overweldigende praatjes ongeremd door voldoende kennis van zaken over je uitgestort worden dan is het misschien juist om bij de Aldi, Lidl etc ongestoord een spulletje mee te nemen voor een lage prijs , een spulletje dat je heel goed kan vergelijken met de A merken , alleen heb je wel veel meer garantie als die A merken bieden.[/quote:c007d6b8f5] Het idee was nu juist dat A-merk PC's geen aanrader zijn. En Lidl's en Aldi's die daarmee vergelijkbaar zijn, dus ook niet :lol: Gewoon zelf iets samenstellen, eventueel na verkregen advies op een forum als het onderhavige, en als je het zelf niet kunt bouwen, laten bouwen bij de computerwinkel op de hoek. Dan heb je tenminste een configuratie die 100% is afgestemd op jouw computergebruik.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...