Ga naar inhoud

Asus A7N8X Deluxe, welk geheugen?


Aanbevolen berichten

Hallo daar ik had even een vraagje, welk geheugen kan ik het beste in combinatie met die mobo gebruiken? de cpu is een amd athlon Xp 2600+. aangezien het mobo dual channel ondersteund is mij gezegd dat ik het beste 2 x 256 mb DDRam erin kan doen. alleen meot ik nu 2700 of 3200 CL 2.0 of CL 2.5? maakt het merk ook nog uit? ik heb zo een beetje rondegeken maar nergens tegen een redelijk prijsje van een redelijk goed merk het juiste geheugen kunnen vinden :( plz help me :) thx alvast
Link naar reactie
2 x 256 is gezien de mogelijkheid van dual channel zeker aan te bevelen. Cas 2 is sneller dus beter, maar zo'n beetje alle serieuze a-merken hebben zulke geheugenstrips. Het punt is alleen hoeveel geld je er tegenaan wil gooien. Wat vindt jij een redelijke prijs ? Pc 3200 geniet de voorkeur (hoe sneller, hoe beter) , maar is natuurlijk weer duurder. Persoonlijk zou ik gaan voor merken als Corsair, Geil en Twinmos, maar daar betaal je ook voor, dus wat ik van je wil weten: Hoeveel geld wil je er voor uitgeven ?
Link naar reactie
Staar je ook niet blind op dingen als CAS2. Het levert wel wat snelheidswinst op, maar het is slechts marginaal. En je betaalt er wel dik voor. En wat je ook koopt, het is binnen de korste keren toch weer verouderd, en krijg je er niks meer voor terug. Dual channel is ook zoiets. Het levert wel wat op, maar ook weer weinig. Er zijn zelfs moederborden die met single channel sneller draaien dan dual. Prijsverschil is hier minder van belang, het verschil tussen 'twee halve' en 'een hele' module is minimaal. Ik zou gewoon twee identieke reepjes PC2700 nemen van een fatsoenlijk merk.
Link naar reactie
[quote:9ff70ca19d="gerben"]Staar je ook niet blind op dingen als CAS2. Het levert wel wat snelheidswinst op, maar het is slechts marginaal. En je betaalt er wel dik voor. En wat je ook koopt, het is binnen de korste keren toch weer verouderd, en krijg je er niks meer voor terug. Dual channel is ook zoiets. Het levert wel wat op, maar ook weer weinig. Er zijn zelfs moederborden die met single channel sneller draaien dan dual. Prijsverschil is hier minder van belang, het verschil tussen 'twee halve' en 'een hele' module is minimaal. Ik zou gewoon twee identieke reepjes PC2700 nemen van een fatsoenlijk merk.[/quote:9ff70ca19d] Veel goedkoop CAS2.5 mem wil ook wel op CAS2 lopen. Ik heb Samsung pc2700 mem gehad en nu heb ik CAS2.5 twinmos mem die allebei rustig op CAS2 lopen. Over dual channel wil ik nog toevoegen aan het verhaal van Gerben dat je in single channel opstelling meestal hoger kan ocen dan dual channel.
Link naar reactie
[quote:41da1ec918="De Geest Van Oirlo"]Je hebt niks aan PC3200 als je niet gaat overclocken. Aan de hand van het overclocken kun je ook een merk kiezen. Sommige merken zijn duur omdat ze heel hoge snelheden kunnen bereiken. De vraag is duz: Ga je overclocken?[/quote:41da1ec918] Als je er nu pc3200 inzet, kan je later wel meteen een 200FSB Athlon erin gooien zonder je geheugen te hoeven vervangen.
Link naar reactie
Is de XP3200 dan definitief de laatste Barton? Als dat zo is, heeft het niet veel zin nee, tenzij het prijsverschil met pc2700 nihil is. Ik denk ook aan later, heb nu nog aantal pc's waarvan ik wenste in het begin snellere onderdelen voor gekocht te hebben. Zoals bijvoorbeeld een bordje met Celeron en pc66 mem voor mijn Pa. Had ik voor pc 100/133 geheugen gekozen, had ik nu die snellere PIII 600 erin kunnen prikken die ik nog heb liggen...
Link naar reactie
Yep, maar dat is toch altijd kiezen. Zelf update ik altijd de complete set, dus ook mobo etc, omdat daar ook veel winst in zit. Bovendien zit je vaak ook nog met andere dingen, zoals voltageregulatoren etc. XP3200 wordt volgens mij de laatste. Bovendien is het real world verschil tussen de 2600 en 3200 vaak kleiner als de rating doet vermoeden, doordat een 200 Mhz FSB en 512 KB cache niet in elke app veel voordelen bied. Het staat dus wel leuk, 3200+ maar de verschillen zijn in apps niet zo heel erg groot.
Link naar reactie
We weten nog steeds niet of hij wil overclocken. Als hij het wel kan namelijk en er een beetje tijd in wil steken is het opzich niet zo moeilijk op een 2500+ "barton" op een fsb van 200mhz te krijgen :wink: EDIT: zie net dat hij die 2600+ al heeft, 2600+ zijn er alleen met TB-B core :roll: Ik denk dat deze ook wel op 200mhz fsb wil lopen als je de MP geleidelijk verlaagd zodat de eigenlijk snelheid in mhz'en gelijk blijft.
Link naar reactie
[quote:16f60a473c="p0ekie"]ik ga niet oc-en, vind ut wel leuk maar heb gewoon niet tijd om er energie in te stekn. redelijke prijs vind ik maximaal 120 euro weet iemand ook beetje goeie comp winkel waar ze veel soorten geheugen kopen tegen die prijs? thx nog voor alle reacties :)[/quote:16f60a473c] Check www.tweakers.net/pricewatch De wereld aan geheugen en winkels.
Link naar reactie
haha Ja I Know punt is ik ga alles nieuwe kopen Mobo, Cpu, Geheugen, HD en nieuwe kast koop me mobo, cpu, HD en geheugen bij yorcom kast + fans bij mycom moet namelijk wel goed kunnen koelen, en beetje goeie voeding dus koop ik bij mycom voor 79 Euro een kast met ruimte voor 3 extra casefans en een 350 Watt voeding Bij yorcom koop ik Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 AMD Athlon XP2600+ 2 x 256 DDR @ 333/2700 Cas 2,5 van Samsung Maxtor 80 gb 7200 rpm 8 mb cache maja deze kast kan dat niet goed koelen denk ik dus koop ik die kast van mycom geloof wel dat dit beste keus is voor een budget van rond de 500 Euro, niet? :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...