Ga naar inhoud

moederboard en max mem??


Aanbevolen berichten

Hallo, Vandaag wilde ik een nieuw moederboard kopen omdat ik problemen heb/had met 1,5 gb aan ram en mijn huidige mobo (zie dit topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/784198 ).Nu wilde ik dus de Asus A7N8X deluxe hebben.Omdat ik dus problemen heb met mijn huidige mobo vroeg ik voor de zekerheid of het wel ging om 3 dimm's van 512mb doublesided mem te plaatsen.Men zei tegen mij dat dat dus niet werkte,want de 2 eerste dimms draaien in dual channel.Ik kan alleen 1.5 gb hebben als de dimms singlesided zijn,of 1 reep van 1gb single(wat niet te betalen is)en 1 reep doublesided van 512 mb.Klopt dat?? Heeft er hier iemand 3 * kingston (of ander merk) 512mb doublesided mem op zijn mobo??En heb je dat ook werkend. Dit vraag ik omdat in het boekje van mijn huidige mobo staat dat in alle 3 de slots doublesided kan,wat dus niet waar is (ik heb dat helaas ondervonden) en wat een distibuteur ook naar mij heeft gemaild.In het 2e slot moet bij een msi kt3 ultra een singlesided reepje zitten bij zoveel mem. Eigenlijk weet ik nu niet welk merk mobo/chipset ik moet hebben om 1,5 gb werkend te krijgen,want ik heb het best wel nodig.Ik speel op dit moment planetside ( www.planetside.com ) en met 1 gb heb ik nog last van een swappende schijf,dus een gigantiche framerate loss. Huidige specs: MSI KT3 Ultra AMD Athlon XP 2400+ 1gb kingston pc 2700 (moet dus 1.5 worden,de reepjes zijn hetzelfde type,alleen andere chips,nl. 1 met hynix,1 met winbond en 1 met kingston chips) Ati radeon 9500 pro Maxtor d740x Thermaltake kast,processorcooler,en een hd cooler. Ik draai onder winxp us edition met alle patches/cq servicepacks. Ik weet dat ik het eigenlijk niet mag vragen,maar omdat ik hier met een reep geheugen zit van 79 euro en waar ik eigenlijk niets aan heb op dit moment zou ik jullie toch willen vragen welk mobo ik moet kopen.Ik zoek dus een mobo die 3 repen doublesided mem van 512 mb (ddr 333 dus) en die niet crashed en geen fouten in het geheugen geeft met memtest 86.Het liefst heb ik natuurlijk een a-merk. Deze posting heb ik ook op het forum van www.tweakers.net gezet,alleen kreeg ie daar al snel een slotje.Omdat ik al ettelijke mails heb verstuurd en verschillende antwoorden heb gehad ben ik eigenlijk benieuwd wat jullie ervaringen,en eventuele problemen zijn geweest.Ik heb namelijk al van alles geprobeerd om 1.5 gb aan ram werkend te krijge,oa voltage verhoogd,snelheid omlaag gegooid (naar 266 mhz) en niets werkte.Eigenlijk weet ik niet wat ik nog zou kunnen doen.Ik vind het zowieso al raar dat ik dit probleem heb.Er staat toch duidelijk in de manual dat ik 3 doublesided mem kan gebruiken,maar de distributeur zegt van niet.
Link naar reactie
ik heb ff in de handleiding van mijn Asus A7N8X Deluxe gekeken bij het ram-gedeelte en daar staat het volgende: Each DIMM socket/module is two sided: each side defines one "row" of memory. DIMMs come in combinations of single or double-sided types ranging through 64MB, 128MB, 256MB, 512MB to form a total memory size of 64MB to 1GB. ~ Three sockets are available for 400MHz-PC3200, 333MHz-PC2700, 266MHz-PC2100, or 200MHz-PC1600 DDR DIMMs to form a memory size of 64MB to 1 GB. (...) * DIMMs with more than 18 chips are not supported. * DIMMS with more than 8 devices on each side of the module are not supported. NOTE: To enhance system performance, utilize dual-channel feature when installing additional DIMMs. You may install the DIMMs in the following sequence: Sockets 1 and 3 or Sockets 2 and 3 of Sockets 1,2 and 3. * heel wat overtypwerk later * Als ik alles goed heb begrepen zou je dus 3 dimms van 512 mb doublesided moeten kunnen draaien in dual channel modus, wat nog een paar procentjes extra performance oplevert ook. Ik hoop dat dit genoeg informatie is. Succes met je aankoop. Gr. Robert
Link naar reactie
Nou begrijp ik er helemaal niets meer van.Bij Alternate,waar ik dus gisteren was om dat mobo te kopen,zeiden ze dat het niet ging werken. Ik heb dus die Asus niet gekocht,omdat ik er zeker van wil zijn dat het wel werkt.In de manual van mijn huidige mobo staat ook dat het zou moeten werken,wat dus niet waar is.Het werkt niet.In een mail die een distribiteur naar mijn verkoper heeft gestuurd (die heeft m naar mij doorgezet) stond dat een MSI KT3 Ultra in het 2e slot een singlesided moest. Begrijp je mijn dilemma?In de manuals staat dat het werkt,maar ik ben bang dat het weer niet zal werken. En om nou weer geld uit te geven,mobo inbouwen en er achterkomen dat he niet werkt,dat wil ik juist voorkomen. Zijn er hier computer gebruikers die ervaringen hebben met een mobo waar 3 reepjes van 512 mb doublesided mem opzit en geen problemen hebben.Mijn geheugen heb ik in stappen uitgebreid,type is hetzelfde (kingston kvr333x64c25/512, alleen zitten er verschillende chips op).Ik hoop dat er iemand is die het ook zo heeft gedaan,want om 3 bankjes geheugen om te ruilen die ik bij 2 winkels heb gekocht,dat gaat denk ik niet lukken.De kans dat ik er 3 dezelfde voor terug krijg is erg klein ( met 3 dezelfde bedoel ik de chips die op de reepjes ziten). In elk geval bedankt voor de moeite Robert.Ik weet wat het is dat overtypen,ik heb het ook moeten doen :wink:
Link naar reactie
Bij alternate willen ze der ook nog welleens naast zitten zijn mijn ervaringen :wink: Probeer nog eens een paar shops te mailen, of die allemaal hetzelfde zeggen betwijfel ik namelijk. Ik weet van www.eynstein.nl dat ze een zeer goede support hebben. Dan zou je ook nog een mailtje naar Asus nederland kunnen doen: Technical Support Notebook Hotline: +31-(0)591-668190 Fax: +31-(0)591-666853 E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only) E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only) E-mail: vga@asustek.nl (VGA only) WWW: http://www.asus.com.tw/index.htm FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS Ik denk dat het er op neer komt dat ze je nergens kunnen garanderen dat het werkt en dat je het gewoon moet proberen. Zoals Robertstam al zegt, et staat in de handleiding, officieel zou het duz moeten werken.
Link naar reactie
Ik heb gisteravond een mail gestuurd naar Asus,ik ben benieuwd wat hun reactie is.Ook heb ik een mail gestuurd naar de leverancier van mijn huidige mobo (sallandautomatisering) over de asus a7n8x deluxe en met max mem verhaal.Ik hoop dat het wat wordt,want anders heb ik een reep mem over. Zoals ik al eerder vroeg,zijn er hier mensen die 1.5 gb op hun mobo hebben,waar memreepjes opzitten van 1 merk maar met verschillende chips op de reepjes. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee,ik weet het namelijk echt niet meer.Je hoort zoveel verschillende verhalen :( .
Link naar reactie
Ik woon in Rotterdam en salland zit ergens in Raalte.Andere winkels weet ik eigenlijk niet.Ik weet wel dat ik de dimms niet kan ruilen voor 3 dezelfde.Ik heb er nl 2 apart van elkaar bij Alternate gekocht,en de eerste bij de koop van mijn pc,bij salland.Ik heb dus nu wel geleerd dat ik in de toekomst maar alles in de buurt koop.
Link naar reactie
Ik woon in nieuwegein en heb mijn computeronderdelen ook voor het grootste deel uit Raalte. Aardig stukkie rijden, maar zolang mijn vader dat betaalt zit ik er niet mee. Het is idd niet het meest handig, maar er waren ook geen goede alternatieven. In Rotterdam zitten toch wel genoeg computerzaken? Ik ben benieuwd wat Asus zegt. Volgens mij moet drie double sized wel kunnen, want anders kun je nooit 3 GB totaal krijgen. Op een kant kan max. 512 volgens het verhaaltje uit de manual, dus om een reepje van 1 gb te krijgen moet het wel double sized zijn.
Link naar reactie
Deze mail kreeg ik vandaag binnen van Salland: Het verhaal van asus is bekend met de kingston modules. deze hebben conflicten met elkaar. Ik heb voor u rond gekeken en ik denk aan: EPoX 8RDA+ SockA,nForce2,6C-Aud,FWire,USB2.0,LAN met de link naar het moederbord http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rda%2B.htm. deit bord kan elk geheugen aan en kan zowel single als dubble sided aan tegelijk. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Let niet op het Nederlands,zo kreeg ik het ook :wink: . Zijn er hier mensen die dit mobo hebben,MET 1.5 gb aan ram,waarvan de reepjes doublesided zijn( en het liefst kingston ddr333 reepjes).Ik weet het,het is zoeken naar een speld in een hooiberg! Robertstam,er zijn wel degelijk singlesided mem reepjes van 1 gb,alleen zijn die niet te betalen,bij alternate was 1 reep 729 euro :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...