Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als ik op een IBM Aptiva de F1-toets indruk bij het opstarten kom ik in het systeemconfiguratie-scherm terecht. Er kan hier weinig of niets gewijzigd worden. Vraag: is het op deze computer niet mogelijk om het werkelijke BIOS te kunnen raadplegen en aanpassen, zoals dit op andere toestellen wel mogelijk is.
Link naar reactie
Dat is zo niet te zeggen, dan zou je naar de chipset moeten kijken. Je FSB draait nu op 66 Mhz, terwijl we huidige P3/celly's op 100/133 MHz zitten. Los daarvan zijn er verschillende revisies (denk aan tualatin/coppermine/katmai) die waarschijnlijk ook niet ondersteund worden. Hetzij doordat de hele CPU niet herkend wordt, of door het ontbreken van de juiste voltages. Als het dan toch allemaal wel kan, dan heb je ook nog eens een slot 1 -> socket 370 converter nodig. Maar ik zou bij zo'n oud apparaat eerder gokken dat het niet kan. Je krijgt dan sowieso wel problemen met je geheugen doordat die waarschijnlijk maar maximaal 66 MHz aan kan. Als je dus serieus wilt upgraden, dan kan je beter naar andere alternatieven kijken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...