Ga naar inhoud

systeemtemperatuur te hoog?


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een Radeon 9500 in mijn systeem (Duron 1200, 256mb) Nou zit mijn systeemkast redelijk vol [i:7c1d9cc19a](miditower met HDD, cd-rom+ cd-writer, floppydrive en zipdrive, geluidkaart, modem)[/i:7c1d9cc19a]. Dus de airflow is niet fantastisch. ik krijg het idee dat het systeem een beetje (te) warm wordt. Na een tijdje MS Train Simulator op 1024x786x32 te hebben gespeeld zag ik in mijn Bios dat de processortemperatuur 57 graden en de systeemtemperatuur 48 graden was. Is dit een gezonde temperatuur? (de kamertemperatuur was op dat moment rond de 27 graden) In sommige situaties krijg ik namelijk witte vlekken (driehoeken) in beeld (overigens niet in MS train sim, maar in 4x4 offroad, welke bij mijn radeon zat). Mijn voeding voelde op dat moment erg warm aan... Wat kan hier aan de hand zijn. is de voeding (300W) te licht (upgrade naar 350/360W) of moet ik een extra systeemkastkoeler installeren? :oops:
Link naar reactie
systeemtemp ligt wel wat hoog, die witte vlekken zijn waarschijnlijk te wijten aan de radeon die te warm krijgt. Een systemfan zou al heel wat kunnen oplossen mijn temps bij dit weer (kamertemp van 27° - 28°): system 35° cpu (amd athlonXP1800) idle 54° - stressed tot 62° :-? Er zitten 2 intake fans - 1 outtake fan en een PSU met dual fan in mijne kompjoeter
Link naar reactie
40 graden is een goede richtlijn, maar een mobo kan in principe wel meer hebben. Het vervelende van een hoge casetemp, is dat de CPU temp daar altijd een aantal graden bovenop komt. Heb je dus een een temperatuur in je kast van 45 graden, dan wordt het vaak al een hele klus om bijvoorbeeld een XP 2000 pally of Tbird 1400 oid beneden de 60c te houden. Ik heb er zelf momenteel ook problemen mee, een casetemp van 42 graden en een CPU temp van 60 graden zijn niet om over naar huis te schrijven :evil: Fannen zitten er zat in, en er zit al een hele zware koeler op. Het ligt gewoon aan het warme weer, niks aan te doen.
Link naar reactie
dat wordt dus een extra koeler. Nou heb ik daar weinig kaas van gegeten. Ik zag op de website van de computerboer op de hoek nogal een verscheidenheid aan koelers. Ik zag zelfs een apparaat wat op een 5,25" slot kwam en daar direct de lucht van buiten naar binen blaast (justkooler harddisk cooling kit) [url]http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.cgi?A=131071[/url]. is dat wat? of kan het allemaal veel simpeler?
Link naar reactie
BA-> Zo te zien moet dat bij mij ook gaan lukken...Maareh jij heb 2 fans daar hangen, maar dan zit er volgens mij maar een voor het luchttoevoergat. Klopt dat? Daarnaast nog een praktisch vraagje. Hebben die fans een voedingsaansluiting zoals de harde schijf enzo? Ik heb b.t.w. ook een luchttoevoergat aan de voorkant van mijn systeemkast, maar daar zit aan de buitenkant het plastic van de behuizing (dicht) voor. Lijkt me niet echt goed te werken.
Link naar reactie
hmm..daar moet je dus ook nog op letten...in mijn systeemkast zitten de gaatjes voor de bevestiging van zo'n koeler op 8 cm van elkaar. Lijkt me nogal een grote fan op te leveren... :roll: In ieder geval iedereen weer bedankt, ik ga maar weer eens aan de slag en als het niet lukt dan horen jullie wel weer van me :D
Link naar reactie
[quote:c5fa568e7f="ppaddo"]hmm..daar moet je dus ook nog op letten...in mijn systeemkast zitten de gaatjes voor de bevestiging van zo'n koeler op 8 cm van elkaar. Lijkt me nogal een grote fan op te leveren... :roll: [/quote:c5fa568e7f] Fans komen in verschillende maten. Als de gaten op iets meer dan 8 cm staan, heb je een fan van 9 cm nodig
Link naar reactie
De gaten van een 80mm fan zitten 71.5 mm uitelkaar. Pas zelf mee aan het boren en zagen geweest, vandaar. Op 80 zouden ze half buiten de fan vallen, omdat die van buiten precies 80 mm is. Het zou voor een 92mm fan kunnen zijn. Maar ook voor zo'n plastic houder, waar een 80mm fan in past.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...