Ga naar inhoud

Mijn onboard geluid doet het niet... driverprobleem??


Aanbevolen berichten

Ik heb pas een nieuw mobo gekocht (ECS L7VTA) en nu kom ik er achter dat mn onboard geluid t niet doet. Ik heb in t bios AC'97 op Auto gezet (kan alleen kiezen uit Auto en Disable) en ik heb alle drivers geinstalleerd. Ik heb momenteel Windows 98 SE erop staan, maar ben van plan om XP te installeren. De drivers voor mn geluid stonden op de meegeleverde cd maar ik weet niet zeker welke versie t is (er staat wel WDM achter de naam in apparaatbeheer, en volgens mij was dit iets dat speciaal voor XP was geoptimaliseerd). Als ik kijk bij de eigenschappen van t apparaat, staat er dat er een fout is, maar dat Windows niet kan achterhalen wat er mis is... Is dit gewoon een driverprobleem en is het in Windows XP waarschijnlijk opgelost, of is er iets anders aan de hand? ps. Ik heb op onze 'gezamelijke' computer (dit is dus een andere) ook onboard geluid zitten, ook van Via en hier heb ik geen problemen mee gehad... Ik heb zelfs onboard en een PCI kaart zodat ik snel kan switchen in Windows of mn muziek programmas. Hier heb ik wel alleen de onboard geinstalleerd op de Windows XP partitie (op een Windows 98 SE partitie heb ik m niet geprobeerd, want die is van mn vader en hij is ook veel met muziek bezig, dus t risico van drivers die in de war komen wil ik niet lopen) Ik hoop dat jullie nog een beetje weten waar t over gaat na t lezen van dit lange bericht :P (en dan nog ff snel een vraagje: ik heb KT400 op mn mobo, en ik heb gehoord dat die standaard unlocked, maar moet ik mn multiplier in mn bios dan kunnen aanpassen, want die zie ik namelijk niet staan, alleen mn fsb kan ik veranderen... cpu=amd xp 2400+)
Link naar reactie
Bij de nForce2 en de KT400 ook dacht ik zijn sommige CPU's inderdaad unlocked, maar dat wil natuurlijk nog nietzeggen dat die biosoptie er ook in zit. Kijk eens in je manual zou ik zeggen, daar kan je zien hoe je dat eventueel veranderen kan. En weet je zeker dat je wel de juiste driver hebt? Kijk anders even op www.viaarena.com voor een nieuwe. Welke versie heb je btw? vanaf KT133 tot KT400A heten al die mobo's hetzelfde, alleen met een ander versienummer.
Link naar reactie
[offtopic] je heb me verteld dat je meer miste op dat mobo. Post eff dat plaatje (kan et nergens meer vinden) met die omcircelde dingen. [/offtopic] Volgens mij miste hij South bridge koeler (et nut ervan, ik zou et nie weten) en nog 2 chippies in de buurt van de IDE raid connecters die ook pleite waren. Daarvan is der hoogstwaarschijnlijk 1 de raid controller. Zou die andere dan nie de soundchip kunnen zijn??
Link naar reactie
Neej de geluidschip zit er gewoon op hoor... Maar t maakt eigenlijk ook niet zoveel meer uit, heb al een geluidskaart van me oom gekregen, kan ik in ieder geval al vooruit. En mn mobo ga ik inwisselen voor een WEL goed werkend exemplaar. Maar de geluidskaart van mn oom is toch al beter dan onboard geluid dus dat maakt me eigenlijk niet zoveel meer uit, ik denk dat ik de geluidskaart gewoon hou :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...