Ga naar inhoud

cmos setting wrong


Aanbevolen berichten

[quote:947fdcce63="Anakin"]Misschien is de batterij wel op? Ik geloof dat die knoop-batterijen een maximale levensduur van 3 jaar hebben? Greetz![/quote:947fdcce63] Als de batterij op is of er zelfs niet 1 geplaatst is, start de pc iig wel op. Alleen moet je dan iedere keer de settings aanpassen. Zit er op dat mobo niet een zg. restore bios jumper. Ik heb hier pas nog een mobo gehad met zo'n mogelijkheid. Die gaat dan voor de POST lezen van de diskette drive, waar je dan de bios(upgrade) op heb gezet. Dus; lees hij wel van diskette voordat hij uitvalt?
Link naar reactie
Hoi spidernet! Nee voordat je ook maar iets kan doen, hij begint dus iedere keer met scandisk, slaat hij al uit. (no signal) Denk toch dat het mobo kapot is. Alle andere onderdelen nagezien, o.a. voeding, netwerkkaart, hdd, videokaart, geheugen. Werkt goed in andere pc. Maar ik zal nog ff kijken naar dat jumpertje. Enig idee waar die zit? Het jumpertje wat vlak bij de batterij zit al geprobeerd anders te zetten, helpt ook niet. Bij het opstarten geeft hij dus al aan cmos setting wrong.
Link naar reactie
Je weet niet wat voor mobo erin zit? Volgens mij gaat er iets fout met die jumper. Die jumper waar ik het over heb zat ergens bij de bios-chip. Het gaat fout bij scandisk zeg je? Scandisk van windows of onder DOS "chkdsk c:" Trek die IDE kabel eens los van die HD en start eens op.
Link naar reactie
wat ook nog kan, is dat je bios chip kapot is gegaan, en hij daardoor niet kan booten. maar ik zie dat je rept over scandisk, dus dan komt de computer wel door de POST heen... dan moet het toch wel een moederbord probleem zijn, want na de post worden de gegevens uit de bios niet meer geraadpleegd.
Link naar reactie
het signaal valt weg? wat zie jij daar onder? valt de computer uit? slaat hij vast? reset hij? sorry, maar kan er niet echt veel van maken. hij POST dus wel goed begrijp ik uit je verhaal, maar valt weg als je bijna windows inbent. als je de computer opstart, en bijvoorbeeld op f8 drukt vlakvoor booten windhoos, en dan in veilige modus opstart, wat doet ie dan? Anders zou ik toch je mobo de schuld geven ( verrotte IDE controller) maar ja, de flop doet het dan ook weer niet, dus daar zet ik dan ook weer mn twijfels bij...
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...