Ga naar inhoud

welke cipset


Aanbevolen berichten

Door de nog altijd iets betere prijs/kwaliteitsverhouding zou ik gaan vor een nForce chippie met een lekker snelle barton processor. Dit voldoet in ieder geval ruimschoots aan je wensen. Daar je photoshop gebruikt zou ik dan gaan voor een dual mem config door bijv. 2x 256 of 2x 512 RAM erin te gooien, ddr-2700 ofzo. Ook een goede vga kaart is niet verkeerd natuurlijk. Denk dan eens in de richting van radeon 9500/9700. Tenminste, dat is mij verteld in een andere topic. Blijft de vraag natuurlijk, hoeveel je te besteden hebt.
Link naar reactie
Photoshop: -Is sowiseo geen 3Dapp, dus elke videokaart met een goede 2D voldoet. Een R9000 en een R9700 maakt daarin dus niet heel veel verschil -Geheugen: Photoshop boeit het niet zo heel erg veel of je twinbank gebruikt of niet, maar de hoeveelheid gaheugen maakt wel uit. Maar als het er toch op zit, meteen gebruik van maken natuurlijk. Met 512 MB moet je aardig kunnen soepen lijkt mij. -chipset: Het hangt er een beetje van af of je AMD of Intel wilt. Bij AMD heeft nVidia op dit moment de snelste chipset, de nForce 2. Bij Intel zijn de I875/I865 het snelste. AMD is wat goedkoper, maar als je naar de ratings kijkt dan is Intel wat sneller over het algemeen. Ik denk zelf niet dat die paar % extra snelheid merkbaar zijn in photoshop, dus zou in jou geval de beste combi een AMD XP zijn, net een nForce2.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...