Ga naar inhoud

koeling en storing amd k6-2 500mhz


Aanbevolen berichten

:( :oops: ben niet blij en schaam mij een beetje. Heb een amd k6-2 500 mhz aan een vriend belooft. 100 euro en dan kwam het wel goed dacht ik. Maar ben ten einde raad. Computer slaat na 10 minuten vast. Verschillende malen geprobeert besturings systeem te instaleren. win 98, win 95, win me. xp pro en linux O.A. knoppix. Na 10 minuten loopt hij vast soms start hij niet op. Bios upgrade geprobeert herkent ie niet geeft aan dat het type verkeerd is terwijl het op het moederbord geschreven type nummer overeen komt met update. Comp werd warmer dan 60 graden heb een xp koeling geinstaleert comp word nu tussen de 25 en 35 graden. Te Koud? Alle hardware verwijderd en met onboard spul start hij op maar loopt nog steeds na ongeveer 10 min vast. Harde schijf misschien? geformateert en gecontroleert. geen slechte sectors. Bios in orginele staat gezet werkt niet maar start eerst wel. Geheugen probleem? wat is het effect als ik een strip weg haal van 128 mb. 128 mb minder maar kan die zoveel storing veroorzaken? Wie helpt mij.[color=black:d095d28df7][/color:d095d28df7]
Link naar reactie
[quote:04444361a0="reykar"]Comp werd warmer dan 60 graden heb een xp koeling geinstaleert comp word nu tussen de 25 en 35 graden. Te Koud?[/quote:04444361a0] Nee, dat lijkt me een mooie temperatuur. Met Comp bedoel je CPU? Als die echt warmer is geweest dan 60 graden, dan kan die nog wel eens defect raken. Als gewoon 10 minuten wachten voldoende is om de boel vast te laten lopen, tja dan is het geen software probleem. Het geheugen zou je kunnen testen, en een stripje kan je eventueel verwijderen. Je weet nooit. Ook de CPU geeft het niet na precies 10 minuten op. Tenzij die op dat moment te warm wordt. Maar ja, 60 graden is een temperatuur die je wel voelt, dus te heet gaat echt niet onopgemerkt. Ik ga twijfelen aan het moederbord.
Link naar reactie
[quote:a4ad200699="reykar"]we worden toch niet persoonlijk he![/quote:a4ad200699] Ik heb wat gemist. [quote:a4ad200699="reykar"]heeft de cpu die warmte nodig? Anders moet ie er maar weer af en de oude erop.[/quote:a4ad200699] Nee, integendeel. De koeler moet er alleen wel goed op zitten en goed koelen. Als de CPU te warm wordt, en dat lukt al in 1 à 2 minuten, dan kapt de computer er zo mee (mnou ja, dat geldt voor een K6-3). Voor een K6-2 weet ik het niet. Als er al wat kapot is, dan maakt het niet zoveel uit wat je doet. Dat blijft dus toch de vraag.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...