Ga naar inhoud

K7s5a met 512MB DDR start niet altijd op


Aanbevolen berichten

[quote:66f9d1ed1e="Eddy X"]Kan verkeerd zijn, maar denk nog steeds dat de voeding oorzaak is van al je miserie. Als spanningen te laag zijn (b.v. 2.8V ipv 3V) kan dit gevolgen hebben voor de datatransfer naar de HD, dwz foute gegevens die naar de HD worden geschreven. Voeding swappen en het resultaat afwachten.[/quote:66f9d1ed1e] De voeding vervangen is voor mij een nogal grote onderneming. Ooit een andere in willen zetten, totdat ik zag dat die "korte" kabels had. Mijn kast is vrij groot. Welke 3V denk je. De 5 en de 12V zien er wel goed uit. De 3,3V lijkt een tikkie hoger (3,4).
Link naar reactie
Het is voor mij overigens makkelijker om de harde schijf in een andere computer te stoppen om die dan te testen. Dat zal ik dan eerst doen, nou ja, eerst nog backuppen voor het geval dat. Op zich merk ik zelf niet dat er iets mis is met de harde schijf. Alleen die blauwe schermen en de geheugenproblemen tja ... daar heb ik geen goede verklaring voor. Als het werkt, nou dan werkt de computer ook. Mijn schoonzus waarschuwde me wel, want bij haar was onlangs de harde schijf gesneuveld. Zij vond mijn verhaal erg herkenbaar. Dus ja, dat vond ik niet zulk goed nieuws.
Link naar reactie
ECS Elitegroup heeft mij een nieuwe (test) Bios met een nieuwer flash programma toegestuurd (AMINF335.EXE). Snelle service :D! Deze bios kon ik in 1x keer goed installeren. Zo juist wel een onverwachte scandisk gehad waarbij een videobestand beschadigd zou zijn. Het bestand speelt nog wel goed af, maar ja, een goed teken is dit niet. Het bestand stond al vrij lang (ongewijzigd) op de harde schijf.
Link naar reactie
[quote:a860cde653="Eddy X"]Wat betreft het nieuwe test-bios, welke versie is het, en welke problemen zouden hiermee opgelost moeten zijn ?[/quote:a860cde653]Versie 11/29/2002 S, dacht ik. Ik kan wat cijfertjes verwisseld hebben. Het flash programma was ook anders, daar kan het ook door komen. Op dit moment W98 op een 6GB schijf aan het installeren. Dat gaat op zich okay op die machine. ZIt ondertussen weer 512MB in. Met "defecte" Seagate schijf start het systeem niet (meer) op. Na het bootmenu voor WXP de cursor links bovenaan en voor ME op de regel eronder ... Oh ja, het is mij onbekend welke problemen deze Bios oplost. Deze versie staat niet op internet. Het flash programma is bij een nieuwer moederbord wel te vinden.
Link naar reactie
[quote:c20a275056="Eddy X"]De versie 11/29/2002 S is wel degelijk te vinden op de site van ECS, evenals het AMI335 flashprogramma.[/quote:c20a275056] Ik heb de Bios niet kunnen vinden (maar ik heb daarvoor alleen gekeken op de normale plek v1.1, v3.1. pro). Ami flash had ik wel gevonden, maar niet bij de K7s5a v3.1 pagina. De installatie van W98 is op zich uitgevoerd. Nog geen video, en geluidskaart drivers geïnstalleerd. Alle Win98 (zinvolle, kritische) updates geïnstalleerd, dus geen DirectX 9, IE6 en WMP9 en zo. Jammer van mijn tijd, er komt toch een andere schijf. Deze Win98 installatie is nu 3x afgesloten, waarvan tot nog toe, de 2e misging. Dat vind ik een slecht teken omdat het een puur Microsoft Windows software betreft. Dus als het niet aan WIndows ligt, dan ligt het toch aan de hardware. Het Clear CMOS probleem blijft iets vervelends. Zelf denk ik dat er een fout zit in het moederbord ontwerp. Het kan zijn dat men of niet weet welke hardware de problemen veroorzaakt of dat men dat niet heeft uitgezocht. Dan is er dus ook geen Bios software voor te schrijven. Omdat ik wel een uitbreidings kaart heb die op zo'n moment echt verwijderd moet worden, is het in ieder geval een software probleem. Goede software doet een computer niet hangen, tenzij de fout in de CPU zelf zit of er moet wel een heel toevallige hardware fout optreden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...