Ga naar inhoud

Zomaar uitvallen computer.... Ik snap het niet meer.


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met een computer, dit is de configuratie: AMD Athlon 2600+ (333 Mhz FSB) ASUS A7N8X-X 512MB PC2700 Kingston 40GB Maxtor Lite-on brander 52x24x52 Voeding: Q-tec 400W Nouw dat lijken mij wel genoeg specs, het probleem De computer valt om de één of andere reden zomaar uit. Ik heb al wat tests gedaan o.a. CPU Burn (De PC bleef hieronder gewoon stabiel werken) Hier de resultaten van het stressen van de PC 3,3 V : 3,19V 5 V : 4,97 V 12 V : 11,43 V -12V : 12,02 V -5 V : 4,5 V Lijken mij niet erg zorgwekkende cijfers, met uitzondering van de -5V lijn. Wat ik intussen heb gemerkt is dat het bij het stressen van de CPU de computer geheel stabiel blijft, maar wanneer er een spel moet worden geïnstalleerd vanaf CD ploft de computer eruit. (Bijvoorbeeld bij Battlefield1942) Het lukt dan ook echt niet om het spel te installeren, op gegeven moment stopt ie er gewoon mee. De computer gaat dan ook echt helemaal uit, m.u.v. het ledje in de powerknop wat blijft branden. Misschien ten overvloede, maar de CD's die ik gebruik voor de installatie zijn volledig legaal (heb Battlefield zelfs twee keer gekocht om met z'n tweeën online te kunnen spelen :)) Graag jullie reactie
Link naar reactie
Geen last van het nieuwe Lovesan / Worm Blaster Virus? Zie symantec virus encyclopedie voor meer info! http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.html http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.b.worm.html http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.c.worm.html Olivier :wink:
Link naar reactie
Dat is het juist, die pc is nog nooit verbonden geweest met het internet. Wel even met een andere computer hier op het netwerk, maar die heeft er ook zekers te weten geen last van. Heb het gechecked, en al de computers die hier een internet verbinding hebben zijn gepatched! D'r zit trouwens een GF4 Ti4200 in, die loopt met 43.45 Detonator drivers. De crash gebeurt zowat met elke CD die je erin duwt. (Battlefield, Generals, Splintercell) Wat wel goed ging was een Audio CD
Link naar reactie
Zonder die patch [b:79f24a6804]en[/b:79f24a6804] zonder firewall tippelt hij zomaar binnen zonder dat je het merkt, heb ik van deze of gene begrepen. Ook al is hij nog zo spiksplinternieuw geïnstalleerd. Behalve dan als je de allernieuwste antivirus update erop hebt staan. Die moet hem zondermeer vangen. Blader ook even door de vele hieraan al bestede topics over dit item de afgelopen week. Jan de Boer Edit: Terwijl ik dit bericht samenstelde bleek een bericht binnen te rollen waaruit bleek dat het virus niet de oorzaak kon zijn, dus negeer bovenstaande tekst maar.
Link naar reactie
Het begon inderdaad wel ff op een chat te lijken :) Even nu voor de duidelijkheid, de computer heeft geen last van de w32.blaster.worm. De videokaart was ik inderdaad vergeten - hoe ik dat nouw weer heb kunnen doen :-? - Waarschijnlijk is het onbelangrijk te vermelden dat het om een Point Of View Ti4280 gaat, maar toch bij deze.
Link naar reactie
Hoe is je brander aangesloten ? Master heeft de voorkeur. Zet ook de DMA aan van je brander. Check de jumper settings van je HD en van je brander. Verwijder in windows in systeemapparaten alles wat met de brander te maken heeft. Heb je toevallig een combi van Directcd, incd of packetcd geinstalleerd ? Xp brander proggie uitzetten.
Link naar reactie
Helaas heb ik momenteel niets anders liggen als Kingston geheugen. Maar hier ff een verdere update. Het ligt ook niet aan de master/slave settings van de brander. Ik heb 'm omgezet naar master, nog steeds hetzelfde uitvallen van de computer. InCD van Nero er ook afgeknikkerd :) Ik zal wel zo snel mogenlijk proberen ander geheugen te regelen. Kijken of dat werkt.
Link naar reactie
zat die video kaart bij dat nieuwe systeem of komtt die van een andere comp? ik heb namelijk dezelfde video kaart en sind dat ie erinzit valt mijn comp ook zomaar uit of herstart hij zomaar, denk dat het mijn voeding is (ga binnkort nieuwe kast kope :D )maar als meer mesne daar een probleem mee krijgen klopt er iets niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...