Ga naar inhoud

IRQ probleem??


Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk dat mijn PCI sloten dezelfde IRQ gebruiken want het geluid begint te stotteren wanneer er een zware belasting is van de geheugen en/of processor, Maar hoe kan ik dat zien wie welke IRQ gebruikt ?? ik heb de karten ook al een paar maal verwisseld maar dat helpt niet!!! En hoe kan ik mijn BIOS flashen??? dat schijnt ook soms te helpen!!!!! In iedergeval bedankt!! gr Hein (soms on line)
Link naar reactie
nou je was op msn niet online, daarom doe ik het zo maar :P je OS/besturingssysteem was wel makkelijk geweest :roll: ik heb namelijk windows me ( :oops: ) maar volgens mij moet er bij xp vast ook wel ergens een help en ondersteuning zitten bij mij zit die bij start->programma's->bureau accessoires->systeem werkset->[u:5823fea36b]systeem info[/u:5823fea36b] nou hier zal je wel niks aan hebben, omdat de meeste xp hebben, maar bij xp moet het ook ergens zitten in het programma zelf kan ik naar hardwarebronnen en dan naar IRQ's en dan gewoon kijken waar de videokaart staat en of er dus nog iets anders op hetzelfde irq staat. wat voor videokaart heb je eigelijk :roll: want aan een bios flash zal ik niet zomaar aan beginnen en dat is een heel gedoe (om het veilig te doen)
Link naar reactie
Hallo nou hier heb ik wel at aan want ik werk zelf ook met ME dus ga ik zeker proberen!!!! en daar kan je het ook veranderen???? PC Pentium III 866 mhz, 256 werkgeheugen, geluidskaart S/B pci128, en een nvidea mx400 geforce 2 64mb videokaart. en deze heb ik niet al te lang omdat ik dacht dat mijn oude videokaart het niet aan kon maar het stotteren met geluid blijft mijn pc doen, en het gekke is alleen met spelletjes!! niet met videobewerken, dat doe ik met pinnacle wat ook veel van mijn processor en chip vergt, maar daar blijft mijn pc "behoorlijk" stabiel!! gr Hein (soms :P online)
Link naar reactie
ja dat dacht ik ook, maar ik heb wat afgewisseld, alles wat maar een beetje conflicten met elkaar kan krijgen heb ik zover mogelijk (ook maar beperkt) vanelkaar gezet maar niets helpt, maar ik las in het blad van computertotaal bij schrijvende lezers, dat iemand er ook last van had dat twee (en/of) meerdere kaarten dezelfde IRQ deelde en hij had de zelfde klachten, maar ik ga eerst thuis even kijken of ze dat doen, valt er weer een stukje puzzel op zijn plek, want de pc doet alles naar behoren alleen het geluid bij spelletjes, en dat is toch irritant!! maar in iedergeval bedankt!! gr Hein (soms online , nu even niet)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...