Ga naar inhoud

Geheugenprobleem MSI K7T


Aanbevolen berichten

Ik heb geheugen bijgeplaatst op mijn computer. Ik heb een MSI K7T Turbo (MS6330) mainboard. Daarin zat al een 128 PC133 SDRAM module van HYUNDAI. Windwos XP pro draait probleemloos. Toen ik er een 2e module bijplaatste (128 MB DIMM133 SD133 Kingeston )begonnen de problemen. Regelmatig start WIndows XP Pro opnieuw op; veel foutmeldingen, enz. Alles instabiel dus. ALs ik de nieuwe module erin zet; geeft de Bios aan dat de update succesvol is verlopen. Met MEMtest het geheugen getest gedaan en inderdaad de errors vlogen je om te oren. Kortom module omgeruild in de winkel en wederom geprobeerd. Het probleem blijft echter. Als ik de nieuwe module eruit haal, draait alles weer perfect. Vraag: Kortom welk geheugen moet er in dit mainboard. Vraag: Kon op de MSI site niet vinden welke merken geschikt zijn op bij te plaatsen. WIe weet waaar je dat kan vinden. Groet en dank
Link naar reactie
Ik denk niet zozeer dat het mem stuk was, maar dat de rambank waarin je heb stopte verrot was. Het zou wel erg toevallig zijn als je tweemaal een rotte module krijgt en in principe zou het geheugen gewoon moeten werken. Kingston staat zelfs bekend om zijn hoge compatibiliteit met zelfs kieskeurige Compraqs
Link naar reactie
Volgens mij zijn de sloten van míjn moederbord ok. Op alle drie de sloten afzonderlijk heb ik een memorytest uitgevoerd met PC 133 128 mb. Dit gaf geen problemen. Zowel het geheugen van Hyundai als dat van Kennington werkte zonder errors. Dus lijkt me het moederbord ok. De problemen ontstaan als 2 modules PC 133 128 mb. plaats. Het ene merk is Hyundai en het andere merk Kenington. Vraag blijft dus; welke SDRAM module PC133 is te combineren met de Hyundai module. :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...