Ga naar inhoud

Overclock en unlock vraagje


Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje een vreemd 'probleem'. Namelijk als ik de fsb verhoog van mn mobo krijg ik mn post bij t opstarten ineens niet meer te zien. Als ik dan de fsb weer verlaag door middel van de jumpers dan doet ie t wel goed. En t is geen hitte probleem, mn koeler houd de cpu op een stabiele 60 graden :oops: (stressed en idle). Ik had het vandaag in stappen van 5 mHz gedaan en t hoogste wat ik heb gehaald was van 133 naar 150 (niet echt radicaal dus), bij 155 startte ie niet meer op. Ligt dit aan mn mobo of aan mn processor?? en is er een manier om dus mn multiplier in te stellen?? Ik heber KT400 opzitten, en ik weet dat deze standaard unlocked, maar in t bios kan ik bij Voltage/Frequency control niets vinden... Mijn specs: AMD Athlon XP 2400+ ECS L7VTA ps. Bij niet meer opstarten bedoel ik dus, de fans gaan draaien en zo, maar mn monitor led blijft knipperen en mn pc start niet door.
Link naar reactie
En dat kun je allemaal instellen op dat mobo? Je kunt er achter komen wat de factor is door 1 voor 1 te testen. Dus eerst alleen de cpu te ocen Dan alleen het geheugen Dan de NB (FSB) enz... Als ik na het ocen niet meer kan opstarten gebruik ik INSERT om weer in het bios te komen. Probeer eens of jij ook zo'n toepassing hebt...
Link naar reactie
nou is ECS ook niet echt een van de beste merken die je kan hebben als je wat wilt OC'en, maar van 133 naar 150 MHz is toch wel redelijk te noemen... [quote:78d7649f00]en is er een manier om dus mn multiplier in te stellen?? Ik heber KT400 opzitten, en ik weet dat deze standaard unlocked, maar in t bios kan ik bij Voltage/Frequency control niets vinden[/quote:78d7649f00] een KT400 unlocked idd je processor, mits dit een TB-B core is.... nu weet ik zo niet hoe oud je XP2000 is, maar als het een palomino is, dan moet je eerst nog in de weer met zilverlijm... ik denk ook niet dat je in het bios wat kan vinden over MP instellingen, aangezien je de FSB ook al in moet stellen met jumpers, denk ik dat je het boekje eens moet doorlezen om het antwoord hierop te vinden... [quote:78d7649f00]En t is geen hitte probleem, mn koeler houd de cpu op een stabiele 60 graden [/quote:78d7649f00] nog niet een probleem nee, wel aan de redelijk hoge kant. In principe is het ook zo dat als je de temp lager kan houden, de CPU iets beter en hoger OC'ed. ik denk persoonlijk dat je mobo aan zn limit zit.... de CPU zou ook kunnen, maar dat is weer afhankelijk van de stepping...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...