Ga naar inhoud

welke kast?


Aanbevolen berichten

ik ben aan het kiezen tussen een antec kast en een sunbeam kast er komt een superflower 400 watt voeding in. antec: http://www.antec-inc.com/pro_details_enclosure.php?ProdID=90510 sunbeam: http://www.eynstein.nl/a/2925.html die sunbeam is heel mooi omdat het 1 doorzichtige kast is maar ik weet bijv. niet hoeveel casefans erin kunnen. bij de antec kast weet ik dat het kwaliteit is enm die heeft ook een window. wie wil mij helpen met kiezen??
Link naar reactie
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als je ruimte hebt, zou ik wel voor die Antec gaan.. heb een soort gelijk model van Chieftec, en ik ben er echt blij mee. je hebt altijd voldoende werkruimte ( zeker als je vaak met je snavel in de kast zit like me 8) ) daarnaast wat ik ook ideaal vindt zijn de verwijderbare HD bays. met een schuif trek je zo de hele HD bay eruit, niks losschroeven of wat dan ook. de CDromspelers kun je ook ideaal verwijderen, je monteert een soort railtje aan de zijkant, wil je ze verwijderen, dan druk je de lipjes aan de voorkant in, en je trekt ze er zo uit... verder is er genoeg ruimte voor fans, 2 achter en 2 voorin. en ik heb ook een hekel aan die hoerenkasten van plexi 8) daarom mijn grote voorkeur al voor deze kast...
Link naar reactie
[quote:80f62fde45="turbulence"]en ik heb ook een hekel aan die hoerenkasten van plexi 8) daarom mijn grote voorkeur al voor deze kast...[/quote:80f62fde45] dat hoerige vind ik ook wel wat hebben :wink: allemaal gekleurde lichtgevende fans erin. lijkt me wel lol. hij komt namenlijk op een plek in me kamer waar iedereen hem kan zien hehe.
Link naar reactie
tsja, jouw feestje... 8) met die plexcase moet je echt alles heel netjes weghangen, je ziet immers alles los hangen. dus rounded cables, cable mesh om de andere losse kabels heen etc... je kan zo'n Antec ook ''mooi'' maken, CFFL erin, evt wat lichtgevende fannetjes etc.... qua functionaliteit denk ik dat de Antec meer voordelen heeft; - makkelijker te assembleren - goeie stevige kwaliteit qua gewicht is het wel een monster, til die van mij ook nog wel eens op, maar dat is zeker geen pretje :wink:
Link naar reactie
Ik vind ook die plexieglas wel iets tedoorzichtig, is denk ikniet echt mooi. Die antec met sidewindow kun je idd ook mooiedingen mee maken. Het voordeel van zon BIG tower is dat je veel ruimte hebt. Alleen ik vind dat rooster bij die antec lelijk. Je moet zelf kijkenm wat je neemt. Ik zou trouwens die antec niet in het zwart nemen, dat staat te lomp. doe iets als wit, of misschien hebben ze wel (fel)blauw net als die thermaltake (FANTAAASTISCHE) kasten 8)
Link naar reactie
En ook voor die kastjes zijn er side-windows dus das geen prob. Ik vind die Sunbeam werkelijk extreem lelijk, maar ja smaken verschillen nu eenmaal. Met rounded cables wordt btw de cablemess niet opeens opgelost hoor. Ik heb ook roundedcables en er blijft echt nog behoorlijk wat over om weg te werken, zeker als iedereen vanuit elke hoek je kast in kan kijken.
Link naar reactie
[quote:e369eeb10b="Alexander Online"]wil je echt een supervette kast met allemaal lampjes en gekleurde fans? dan zoe ik de sunbeam nemen. mowet je wel inelkaar zetten[/quote:e369eeb10b] IDD supervette kast hoor!! Bereid je alleen voor op veel schoonmaakwerkzaamheden, want ik zie geen stoffilters zitten en die kasten zijn gek op stof, na een maand kun je niks meer zien omdat alles onder het stof zit!!
Link naar reactie
[quote:c8a97352bd="Biatch_Now"][quote:c8a97352bd="Alexander Online"]wil je echt een supervette kast met allemaal lampjes en gekleurde fans? dan zoe ik de sunbeam nemen. mowet je wel inelkaar zetten[/quote:c8a97352bd] IDD supervette kast hoor!! Bereid je alleen voor op veel schoonmaakwerkzaamheden, want ik zie geen stoffilters zitten en die kasten zijn gek op stof, na een maand kun je niks meer zien omdat alles onder het stof zit!![/quote:c8a97352bd] :lol: welke kast niet... die bak van mij moet ik ook elke paar maanden goed uitmesten, anders loopt alles zomaar vast. hoogpolig tapijt is geen pretje iig :( sorry, maar zag laatst zo'n soort doorzichtige kast met allemaal lampjes en rotzooi, nou dat vindt ik dus echt geen gezicht... :-?
Link naar reactie
[quote:112ac44d46="turbulence"] :lol: welke kast niet... [/quote:112ac44d46]Die van mij dus. Ik heb alle gaatjes afgeplakt en aan de zijkant, boven m'n cpu zit een 120mm (inlaat) fan met stoffilter, ik maak alleen dat filter wel eens schoon (ff onder de kraan!). Natuurlijk houdt het niet alles tegen, er zit wel IETS in mijn kast, maar dat is niet schoonmaakwaardig. Dus geen hoogpolig tapijt nemen!! :P Bij mijn vorige kasten was ik met schoonmaken altijd bang dat ik m'n fans zou slopen, deed dat altijd met wattenstaafjes. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Nog zoiets: roken bij de computer, krijg je van die plakzooi in je computer!!
Link naar reactie
Stoffilters zijn niet bevordelijk voor de luchtstroom in de kast, het houd misschien de stof tegen maar de intake en outtake van de lucht word wel belemerd. Wat je kan doen tegen stof is inderdaad niet roken, maar een laminaat vloer, zijl, plavuizen of houten vloer is ook een must, deze vloer vervolgens wekelijks stofzuigen en je stofproductie is al een stuk lager, geen huisdieren is ook handig. Ik heb hier met mijn CHieftec kast nauwelijkst stof in mijn kast, hoef hem slechts 1x per jaar van binnen te reinigen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...