Ga naar inhoud

Mini mobo --> compatible ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik was op zoek naar een mini mobo met zo veel mogenlijk functionaliteit. In deze zoektocht kwam ik ook een Epia tegen met een cyrix processor ? Is dit een stabbiel / snel / betrouwbaar systeem ? En hoe zit het met compatibiliteit ? Denk aan linux, kernel ondersteuning, compileren, software etc. Zou di problemen op kunnen leveren ?
Link naar reactie
De nieuwste VIA Epia (die met de 1GHz) is in de LinuxMagazine gereviewed en ze waren erg positief. VIA levert voor alles goed werkende GNU/Linux drivers dus das geen probleem. Alleen de onboard mgpeg-2 codec werkte geloof ik niet. Het is dus een bordje met alles erop en eraan voor rond de 140 euro. Prachtig systeempje, wil er zelf nog eens een kopen als servertje. Het is BTW een VIA C3 en geen Cyrix proc.
Link naar reactie
Bedankt, Dus jij zou hem als server willen inzetten ? Is hij daarvoor wel geschikt ? Kan hij wel weken lang zware server activiteiten aan..... Als dat mogenlijk is dan neem ik genoegen met die epia. De review staat in het laatse linux magazine ?, dan ga ik die eens kopen. Als alternatief had ik de Apollo ? (van die barebonde pc'tjes) in gedachten. Deze zou beter presteren volgens de laatste PCM. Ik wil en klein mobo met veel functionaliteit voor een casemod. Daarbij zan de maten van het mobo erg belangrijk. Maar erg veel functionaliteit inleveren (server activiteit, compilen, netwerken, office en zwaardere toepassingen.) wil ik ook weer niet. Dat er een minder bekende processor op zit, maakt niet uit ? Kan gewoon de x86 linux versies gebruiken etc ?
Link naar reactie
Ja waarom zou hij dat niet aan kunnen, zolang er maar een goed OS op draait :D Nee niet in de laatste LinuxMagazine, maar in nummer 2 van dit jaar. Staat ook een reviewtje in c't 07/08 Maak niet uit waar voor proc je gebruikt, maar dan moet ik wel x86 zijn als je gebruik wilt maken van x86 binaries. De C3 is gewoon x86 dus das geen probleem. PCM lees en vetrouw ik niet.
Link naar reactie
Oke, In m'n vorige post had ik het over 'Apollo' , maar dat moet natuurlijk Shuttle zijn.(van die shuttle barebone pc'tjes). Ik zat toch wel in de buurt met mijn europese ruimtevaart kennis :roll: [quote:52078aaf89] Het is dus een bordje met alles erop en eraan voor rond de 140 euro. Prachtig systeempje, wil er zelf nog eens een kopen als servertje. [/quote:52078aaf89] Laat het ons weten , ik ben zeer benieuwd, dan doe ik het waarschijnlijk ook....of een shuttle. [quote:52078aaf89] PCM lees en vetrouw ik niet. [/quote:52078aaf89] verklaar je nader...... Zelf denk ik er ook al een tijdje over omPCM op te zeggen en Comp.Tech. in de plaats te nemen.....Comp.Tot! houd ik natuurlijk aan ! O, ja....wat voor voeding moet je voor deze mobo's gebruiken, of is dat standaard atx ?
Link naar reactie
[quote:67aeab9e73="Biatch_Now"]Toch niet de Duitse? Ik zie het niet staan in c't 07/08 of ben ik nou kippig??[/quote:67aeab9e73] In de Duitse stond ie eerder (in nummer 15/03 blz 98 om precies te zijn), trouwens er is geen duitse C'T met nummer 07/08 aangezien hij daar alle twee weken uitkomt. (en niet eens per zoveel maanden). He he, Marcel je bent nu wel ook een fervente C'T lezer he? :lol:
Link naar reactie
@ Ik ga zo'n ding misschien 'eens' kopen als server, dus daar zou ik maar niet op wachten ;) @ Sander Sassen werkt bij de PCM en daar hebben we niet zo goede ervaringen mee :P (zie de search) @ Ik heb de C!T juist opgezegd, ik vind het maar niks dat blad. @mickey idd heb sinds begin dit jaar een abbo :) Tis een totaal geweldig blad dat ook GNU/Linux uitgebreid aan bod laat komen. Vooral de praktijk artikelen zijn vaak erg goed. Het enige waar ik me aan erger zijn de korte hardware en software reviews, das imho vaak meer reclame dan een review waar je wat aan hebt. Ik lees ze dan ook nooit meer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...